Заборона на політичну рекламу призвела до того, що праві й популістські партії перемагають на виборах – Bloomberg

Заборона на політичну рекламу призвела до того, що праві й популістські партії перемагають на виборах – Bloomberg

Користувачі значно частіше бачать пости із шок-контентом від популістів, ніж спокійні політичні меседжі

Заборона на політичну рекламу призвела до того, що праві й популістські партії перемагають на виборах – Bloomberg
фото DR

На початку жовтня Meta заборонила політичну рекламу у своїх соцмережах у всіх країнах Євросоюзу. Тепер політики, вчені та активісти побоюються, що мораторій позбавляє поміркованих кандидатів одного з головних способів достукатися до виборців у інтернеті, в той час як радикальний і провокаційний контент привертає їхню увагу.

Джерело. Про це пише Bloomberg.

У Нідерландах, де 29 жовтня відбудуться перші вибори в ЄС після запровадження цієї заборони, переможцем може стати крайня права Партія свободи та її лідер Герт Вілдерс.

Як пише видання, він десятиліттями будує свій бренд на вірусних шок-кампаніях та провокаціях, використовуючи обурення людей, щоб його контент бачило більше користувачів.

У соцмережі Twitter (X) у Вілдерса 1,6 млн підписників – у сім разів більше, ніж у його головного суперника Франса Тіммерманса із альянсу «зелених» та лівих.

Вілдерсу платна реклама не потрібна, тому що його пости регулярно стають вірусними за рахунок вищезазначеного механізму. За даними дослідницького проекту Who Targets Me, на виборах 2023 року Партія свободи витратила на соцмережі всього 4500 євро, купивши лише один спонсорський пост у Facebook, тоді як усі партії разом витратили 2,3 млн.

У нинішній кампанії Вілдерс знову витратив лише 200 євро – знову на одну рекламу. Він активно використовує штучний інтелект: його відео з антиісламськими образами зібрали сотні тисяч переглядів.

Тим часом помірні партії втратили важливий інструмент доступу до користувачів. Як пояснив Фабіо Вотта, дослідник політичних комунікацій з Амстердамського університету, політична реклама активно використовувалася основними партіями, щоб пробитися крізь клікбейт і меседжі, що розпалюють ненависть.

Зазначається, що особливо сильно постраждали невеликі партії, які представляють меншини, на зразок Denk, яка використовувала таргетування Facebook для охоплення виборців, які цікавляться арабською музикою, турецькими серіалами та кускусом. Тепер партія повернулася до старомодних методів – роздає листівки на вулицях та просить людей особисто сповіщати друзів та родичів про вибори.

Бекграунд. Нагадаємо, після виборів новим прем’єр-міністром Молдови стане бізнесмен-«американець», який живе в Україні. Олександр Мунтяну є засновником інвесткомпанії 4i Capital Partners, яка спеціалізується на управлінні інвестиціями в Україні, Білорусі та Молдові.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло