Веселі картинки: про переваги бізнес-аналітики для компаній

І як працює цей інструмент

Фото: depositphotos

Одна із цілей діяльності будь-якої компанії – прибуток. Проте, для його отримання потрібно багато працювати всім підрозділам компанії і бути дійсно ефективними кожному на своєму місці. Якщо ж подивитись на загальну картину того, що відбувається в кожній організації, то можна побачити, що не завжди вдається досягнути вищезазначеної мети. Чому так відбувається, і чим тут може зарадити бізнес-аналітика, та які основні завдання можна вирішити за допомогою Business Intelligence розповів Mind директор з розвитку компанії SOFTICO Сергій Мудренко.

Як працюють BI-системи?

Компанії оперують величезними обсягами даних. Наприклад, рахують витрати і виручку, визначають чистий прибуток, аналізують трафік і кількість заявок, відстежують випуск продукції. Усі дані для аналітики зберігаються в різних форматах і різних системах.

Щоб обробити інформацію, аналітики спочатку збирають усі дані в одну таблицю, далі сортують і залишають тільки потрібні показники, а потім порівнюють дані з минулими звітами. Така робота забирає десятки годин щотижня. При цьому в процесі формування звіту показники можуть втратити актуальність. До того ж, аналітики можуть помилитися або зібрати неповні дані. І тоді підсумковий звіт буде хибним.

Власноруч зібрати і обробити весь масив даних компанії просто неможливо. Частина інформації так і залишається необробленою. Працівники можуть випадково пропустити заявки клієнтів, своєчасно не дізнатися про збої в роботі систем, що в результаті призведе до грошових втрат через ігнорування проблем.

Натомість бізнес-аналітика прискорює аналіз інформації та оцінку ефективності. Вона допоможе у боротьбі з неефективними процесами, виявленні потенційних проблем і визначенні областей майбутнього зростання.

Які основні завдання систем BI?

Збір даних із різних джерел, їх структурування і зберігання в єдиній системі.

Загальна мета Business Intelligence – надання бізнесу можливості прийняття обґрунтованих рішень з урахуванням всієї аналітики. 

Навіщо цей інструмент бізнесу?

Ще 5–10 років тому ресурсами Business Intelligence користувалися переважно аналітики та ІТ-фахівці. Тепер платформи самостійної бізнес-аналітики роблять її доступною всім: від керівників до лінійних підрозділів.
Серед головних переваг наступні:

Отримані дані можна використовувати в різних сферах – маркетингу, продажах, логістиці, фінансах тощо.

Окрім комерційних компаній цей інструмент може вкиористовувати і державний сектор. Так, наприклад, бізнес-аналітики Національної комісії з державного регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг успішно використовують інтерактивні звіти. Швидкість обробки інформації для їх формування дуже впливає на роботу бізнес-аналітика. Особливо це стосується візуалізації та відображення даних. За словами представників НКРЕКП, раніше під час багатьох презентацій доводилося періодично звертатися до доповідача за уточненням тих чи інших деталей, але тепер усі деталі наочно видно і вони доступні кожному.

У Міністерстві цифрової інформації теж не так давно впровадили інтерактивні дашборди для Системи онлайн-моніторингу. Використання останніх дозволяє фахівцям Мінцифри оперативніше опрацьовувати дані, удосконалюючи при цьому структуру та якість отриманої інформації та більш ефективно аналізувати результати.

Задуматися про впровадження BI-систем варто, якщо:

Отримувати аналітичні дані за допомогою системи бізнес-аналізу можуть як власники бізнесу,  керівники підрозділів, відповідальні за прийняття найбільш важливих рішень, так і всі інші менеджери й аналітики.

Запуск системи бізнес-аналізу не передбачає будь-яких змін в робочих процесах або в ІТ-інфраструктурі. Впровадження готових галузевих рішень проходить у найкоротші терміни практично без відриву співробітників від роботи.

Як все працює?

Глобально архітектура складається з декількох блоків: ETL вивантажує дані, наприклад, з CRM, ERP, логістичної або виробничої системи. Завантажує отриману інформацію у сховище даних (DWH) у консолідованому і нормалізованому вигляді. BI-інструмент формує звіти, інформаційні панелі і дозволяє проводити бізнес-аналіз з метою підтримки прийняття рішень в організації на підставі даних в DWH.

Аналітична онлайн-платформа побудована таким чином, щоб одночасно представляти зведений звіт і вирішувати конкретні завдання. Звіт менеджера з продажу про факт виконання плану продажів повинен формуватися в режимі онлайн, куди підтягуються дані з CRM-системи. Сформовані цифри звіту покажуть ефективність усіх менеджерів з продажу.

Як правильно вибрати ПЗ для впровадження BI?

Існує досить багато надійних постачальників BI-інструментів. Такі популярні платформи, як Tableau, Power BI, Qlik. Також досить затребувані системи: Zoomdata, Sisense, Information Builders. Не можна сказати, яке BI-рішення є найкращим. Компанії обирають платформу BI з урахуванням різних критеріїв і власних можливостей.
Можна виділити кілька показників, на які варто звернути увагу для вибору ефективної BI-системи:

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS