Продавати легко: як управляти замовленнями та логістикою

Про тенденції в галузі 3PL

Фото: unsplash.com

Попри виклики сучасного світу торгівля залишається одним із прибуткових видів бізнесу. Так, ті підприємці, що зуміли швидко переорієнтуватися й перейти в онлайн на початку пандемії, змогли лишитися на плаву, а деякі навіть і суттєво збільшили свої прибутки. Незважаючи на нові виклики, які постають перед малим і середнім бізнесом, останній продовжує розвиватися та вигадує нові способи звернути на себе увагу покупців по всьому світу. Проте, якщо МСБ не планував великого розмаху продажів, а вийшло так, що його товари помітили і на них суттєво зріс попит, то бізнес стикнувся з проблемою, що не завжди може забезпечити всі потреби покупців. У такій ситуації в нагоді підприємцям стане автоматизація системи розподілу товарів. Чим МСБ можуть бути корисні сторонні логістичні компанії (3PL), чому іноді не варто всі задачі виконувати самостійно і слід навчитися їх делегувати, розповів Mind eWave Mobile, Business Development Manager, резидент Reactor.ua Ігор Ончев.

Докладніше про те, чого очікувати незабаром підприємцям, які торгують із міжнародних платформ, Mind розповідав у матеріалі «Хто ФОП, того – хлоп: як вплине на українських продавців з Amazon «податок на Google».

Згідно зі звітом «Стан виконання ланцюгів поставок у 2021 році», попри пандемію COVID-19 електронна комерція продовжує бурхливо розвиватися. Те, що пандемія прискорила появу нових моделей купівельної поведінки споживачів, також змінює способи замовлення доставки й отримання товарів. Це створює безліч проблем для роздрібних компаній і виробників, які або виконують замовлення самостійно, або укладають контракти на виконання цих послуг із партнерами зі сторонніх логістичних компаній (3PL).

Традиційно роздрібні компанії добре вміють прогнозувати попит і розміщувати товари в розподільній мережі з урахуванням того, де ці споживачі, швидше за все, купуватимуть. Це допомагає розмістити товар ближче до споживача, щоб він міг отримати доставку в той самий день або на завтра. Проблема полягає в тому, що вікно для цього процесу стає все менше: від щотижневого до щоденного або навіть повсякчасного.

У зв'язку зі щораз більшою увагою до орієнтованості на споживача й такими тенденціями, як пряма доставка товарів споживачу (D2C), роздрібні компанії та виробники шукають шляхів вирішення проблем, пов'язаних із додатковою складністю, обсягом замовлень, очікуваннями споживачів і вартістю ведення бізнесу.

Тепер роздрібні торговці та виробники очікують від своїх 3PL-партнерів більш якісного, швидкого й дешевого обслуговування, а також надання додаткових послуг з доданою вартістю. Раніше компанії 3PL відповідали за зберігання і переміщення товарів. Тепер ці організації очікують, що 3PL-компанії управлятимуть запасами та допомагатимуть оптимізувати виконання замовлень.

Конкурентна перевага

Уявіть собі, що ви – роздрібний продавець або виробник, який стикнувся з раптовим сплеском попиту в електронній комерції. Ви не планували обробляти такі обсяги е-замовлень, у вас немає досвіду в комплектації та доставки дрібних посилок, а ваші споживачі хочуть отримати товар у той самий день або на наступний. Попри те, що у вас немає таких можливостей, ви хочете зробити це прибутково.

Із цим завданням впорається 3PL, який зможе зробити це для вас набагато швидше, ніж ваші внутрішні команди. 

Якщо ви є 3PL, використання сучасних технологій може дозволити вам виконувати ці завдання для ваших роздрібних / виробничих клієнтів, допомагаючи вам отримати конкурентну перевагу, щоб скористатися можливостями, які відкриваються завдяки буму е-комерції.

Припустимо, виробник хоче зробити і продати 1000 одиниць товару через свій канал е-комерції. На основі процесів планування та прогнозування він може передати цю задачу 3PL-партнерам. Використовуючи можливості е-комерції, 3PL може визначити, де розмістити необхідну кількість товарів у розподільних центрах (DC) і мережі.

Наприклад, 3PL-партнер може повідомити виробникові, що 500 одиниць необхідно розмістити в DC на західному узбережжі, 150 одиниць – на північному сході, 250 одиниць – на середньому заході, а решту – на південному сході. 3PL також може допомогти скоординувати і полегшити переміщення продукції в центри продажів і виконати операції зі збору / пакування / відвантаження для виконання замовлень споживачів. Система управління замовленнями (OMS) 3PL може:

Це допоможе знизити витрати на виконання замовлень, підвищити задоволеність клієнтів і рентабельність.

Тенденції, що розвиваються

Описаний сценарій дозволяє виробникам і роздрібним торговцям зосередитися на своїй основній компетенції – R&D, впровадженні нових продуктів, маркетингу й обслуговуванні клієнтів, тоді як їхні 3PL-партнери виконуватимуть функції ланцюжка постачань як послуги (SCaaS).

У цій парадигмі 3PL-партнер може використовувати мікросервіси е-комерції для розподілу необхідного продукту за потребою каналу. Вони також можуть використовувати інші сучасні рішення, які містяться в єдиній пропозиції з логістики та виконання:

Отже, роздрібна компанія та її 3PL-партнер у режимі реального часу знають, де знаходяться товарні запаси, де вони розподілені і як вони доходять до кінцевого споживача.

Почніть свою цифрову подорож

Очікування споживачів змінюють те, як роздрібні продавці і виробники представляють свої товари споживачам, розміщують їх у мережі та, нарешті, виконують і доставляють замовлення. Новий рівень інтелекту, який забезпечувався б цифровими рішеннями й рішеннями для виконання замовлень, створює додаткові переваги: уніфікований омніканальний досвід і єдиний логістичний контроль над транспортом, складом і робочою силою, а також легке подолання збоїв.

[INSERT_BLOCK_PROMO_REACTOR]

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS