Останнім часом усе гостріше стає питання дефіциту талановитих спеціалістів. Тема кадрового голоду входить на перший план в інформаційному просторі. Кількість вакансій в Україні тільки на початку осені збільшилася вдвічі, і подальші прогнози також вказують на продовження зростання. Додатковий тиск на ситуацію створюють якісні показники очікувань від роботи насамперед із боку молодих спеціалістів покоління Z, частка яких стає все більшою. Як впоратися з цією ситуацією та залишатися конкурентоспроможним роботодавцем для молодих професіоналів, розповів Mind засновник Інституту корпоративних інновацій та громадського підприємництва (CICE Institute), резидент Reactor.ua Павло Рижій.
Традиційні методи конкуренції за таланти більше не вирішують це питання на 100%. Потрібні нові методи та підходи.
Якщо глянути на цю ситуацію ширше, то приходить усвідомлення того, що цей виклик є глобальним. Сучасний світ переживає глобальну кризу залученості працівників. Згідно з дослідженням McKenzie 2021 року, у якому брали участь понад 6000 працівників із різних компаній і країн, 40% з них розглядають можливість звільнитися в найближчі 4–6 місяців і для більш ніж половини цих людей причиною такого рішення є відсутність відчуття, що їх цінують, а також відчуття недостатньої приналежності до бізнесу, де вони працюють.
За даними міжнародної дослідницької компанії Gullp, середньосвітовий рівень залученості працівників становить лише 15%. І якщо продовжити керувати ними як зараз, то очікувати поліпшення ситуації не доводиться. Представники покоління Z, яких буде понад 27% серед всіх працівників уже 2025 року, прагнуть працювати у компаніях, що вирішують глобальні виклики. І таких буде понад 55% до 2025 року, а до 2030-го – понад 82%. При цьому понад 65% зумерів, що вже працюють, планують мати власну справу протягом найближчих 10 років.
Ці цифри чітко вказують, що вже зараз компанії мають переосмислювати та трансформувати свої моделі управління, пропонуючи працівникам потужне призначення компанії, на реалізацію якого варто витрачати життя та можливості для підприємницького формату діяльності, що забезпечує чіткі правила, значну свободу й не меншу відповідальність.
Найпотужніший та найпрактичніший інструмент для цього, на моє переконання, це корпоративне підприємництво, бо його підходи базуються на:
В результаті компанія, що практикує корпоративне підприємництво, отримує неповторну конкурентну перевагу як роботодавець, якого обирають найталановитіші працівники, бо:
Meta (Facebook), SAP, Alphabet (Google), Amazon та багато інших компаній, що практикують корпоративне підприємництво є традиційними лідерами в рейтингах найкращих роботодавців.
Українські компанії також починають робити кроки в цьому напрямку, створюючи відділи корпоративних інновацій, співпрацюючи з інноваційними екосистемами, ба більше, навіть залучаючи працівників до розподілення прибутку від ідей, які ті пропонують і реалізовують.
[INSERT_BLOCK_PROMO_REACTOR]