Зростання компаній, попри очевидні позитивні зміни, має ще й зворотний бік – встигнути змінити всі процеси в компанії через різке зростання потреб і необхідності реагувати швидко. На цьому етапі часто вдаються до впровадження нових сервісів, програм для контролю та постановки завдань менеджменту й виконавцям, але не завжди отримують позитивний досвід. Як уникнути невдачі із впровадженням нових допоміжних сервісів і як підготувати команду до нових правил роботи, розповів Mind співзасновник Worksection Чингиз Баринов.
Одна з найпопулярніших проблем, з якою стикаються майже всі компанії на етапі інтенсивного зростання, – хаотична структура комунікації і постановки завдань. Як правило, коли це стає явним, швидко знаходиться і впроваджується єдина система для роботи, яку пропонує workseciton або аналогічні сервіси. Основний плюс у тому, що вони допомагають:
Але в 30–40% випадків впровадження таких інструментів завершується невдачею. Чому так і як цього уникнути – далі.
Після неправильного запуску сервісу командної роботи, менеджмент може стикнутися з хвилею невдоволення працівників. А після цього шукати відповідь на запитання «У чому ж проблема?». Адже була проведена робота для зручнішої діяльності команди, а вона переходить на нову систему «зі скрипом». Насправді ж відповідь на поверхні.
Будь-які зміни у звичному устрої життя людини частіше викликають стрес. Навіть позитивні – типу переїзду в кращу квартиру, одруження чи нової перспективної роботи. Так працює мозок, реагуючи на щось нове як на потенційну небезпеку. Тому навіть найкращий і найзручніший, але все-таки кардинально новий варіант командної роботи при різкому переході спричинить опір і негатив.
Кожен у колективі виконує свою рутину, яка давно стала зоною комфорту. Коли керівництво раптово каже, що з наступного дня ця рутина повністю зміниться, перша реакція команди найчастіше одна – як цього уникнути?
Причини при цьому можуть озвучуватися різні. Одні казатимуть, що це бюрократія і від перестановки місцями доданків сума не зміниться. Інші просто не мотивовані на результат і їм не хочеться напружуватися й вивчати новий алгоритм дій. Треті скажуть, що все тримають у голові або мають свій порядок роботи, де все працює ідеально. Але в цьому разі головне бути готовим до подібної реакції, а ще краще її попередити.
Читайте також: Разом нас багато: як сформувати ідеальну команду
Отже, керівництво знайшло найоптимальніший сервіс командної роботи. Це може бути Worksection чи його аналог, їх доволі багато. Як далі краще діяти, щоб запуск пройшов гладко?
Читайте також: Менеджмент під час війни: стратегія управління для виживання та розвитку
Отже, зміни – це завжди виклик, який треба передбачити і знешкодити ще до моменту хвилі негативу. Вам знадобиться терпіння і наполегливість одночасно. Але результат того точно коштуватиме. Працівники з новим сервісом не будуть нарешті чути «А де завдання?», «А чому ти не зробив, я ж казав в курилці?» від менеджерів, які хронічно забувають дублювати таски письмово. Менеджери у свою чергу отримають прозорість і порядок у тасках, планах і узгодженнях, а загальний результат ефективності та швидкості виконання завдань скаже сам за себе.