Офіс у смартфоні: сучасні інструменти next level бізнесу

Збільшують ефективність і зменшують часові витрати на певні процеси

Фото: depositphotos

Нові технології все більше входять у наше життя і стають корисною звичкою. Так, останні можуть допомогти в налагодженні бізнес-процесів у компанії та збільшенню ефективності командної роботи. Які саме інновації варто спробувати і чим вони корисні для бізнесу, розповів Mind партнер та операційний директор агенції  Superheroes.Marketing Анатолій Компаніченко

У далеких 2006–2008 роках у мене був розкладний мобільний телефон Nokia. Якось я подумав: «Мені б сюди безлімітний інтернет та картку для сплати рахунків, і я б легко керував бізнесом прямо із цього маленького пристрою». 15 років потому моє бажання втілилося в життя, і зараз я можу вирішити 1000 завдань, не виходячи з диджитал-простору.

Подарунок це чи тягар – запитання риторичне, але одне можна сказати напевно – разом із технологіями змінюється і бізнес.

Читайте також: 8 технологій, які можуть перевернути бізнес

Цифрові інструменти, які змінили правила гри

Винахідники, які у 30-х роках минулого століття створили перший пристрій для відеозв’язку, навряд чи могли уявити, що цей спосіб спілкування згодом охопить увесь світ.

Навіть 10 років тому найпопулярнішому нині сервісу Zoom було складно залучити кошти, адже інвестори не вірили в попит на такий продукт. Проте активна глобалізація, а потім пандемія коронавірусу зробили свою справу – і онлайн-зустрічі стали невіддільною частиною нашого життя.

Цей тренд стає міцнішим: за даними Statista, у 2023 році платформою активно користуються понад 264 млн людей, що на 23% більше, ніж торік.

Якщо раніше для робочих обговорень нам потрібно було зібрати всю команду в офісі, зараз усім достатньо за кілька хвилин зібратися в Google Meet.

Онлайн-зустрічі скорочують дистанції та економлять час – дозволяють миттєво зв’язатися з колегами та партнерами з будь-якої точки земної кулі. Не дивно, що відеоконференції стали основним форматом робочої комунікації, особливо якщо врахувати, що наша команда працює на двох континентах.

Однак постає питання: як не загубитися в такій кількості зустрічей ы керувати часом, своїм та команди? Тут на допомогу приходить наступний незамінний інструмент – онлайн-календар. Вперше такий сервіс з’явився 1996 року. Відтоді він швидко перетворився з інструменту нагадування про дні народження друзів на найбільш популярний метод персонального й корпоративного тайм-менеджменту.

На сьогодні у Google-календарі створюють понад 1 млрд подій щодня. Свою долю від цієї кількості, звісно, має і наша команда. Це дозволяє усім працівникам бачити зайняті та вільні слоти, синхронізувати інформацію з іншими сервісами та планувати графік робочих процесів.

А щоб вивести користування календарем на рівень PRO, розробив власний алгоритм створення зустрічей: не тільки дата й час, а й сповіщення, адженда в описі, прикріплене посилання та повний перелік запрошених учасників. Дозволяє не витрачати час на зайві обговорення та спроби пригадати тему міту.

Календар – це зручно, але недостатньо, особливо якщо в команді величезна кількість учасників, які працюють на багатьох проєктах.

Тому next level бізнесу не обійтися без якісної CRM-системи. Чимало компаній і досі ігнорують цей інструмент та за звичкою ведуть облік процесів у табличках. Проте жодна табличка не дасть вам змоги відстежити статус й аналізувати проєкти в режимі реального часу, використовувати діаграму Ганта й узагалі «крутити» свої проєкти в різних форматах. 

Читайте також: Штучний інтелект для бізнесу: які завдання здатен вирішувати та в яких галузях допомагає

Я, робот: людський інтелект проти штучного

Те, що 15–20 років тому можна було побачити тільки в науково-фантастичних фільмах, нині стало буденністю та маркером сучасного бізнесу. Йдеться, звісно, про штучний інтелект. На сьогодні він здатен розв’язувати величезну кількість завдань – від написання постів та аналітики до складних розрахунків і створення повноцінних рекламних роликів.

Сучасні компанії вже встигли «осідлати» ШІ та пристосувати його до своїх рутинних процесів. Тож зараз наша команда тестує приблизно 10 різноманітних сервісів на основі штучного інтелекту, а деякі з них уже активно використовує в роботі.

Наприклад, для одного з клієнтів нам потрібно було створити промовідео. Замість того, щоб витрачати дні й тижні на зйомки з нуля, 80% контенту ми накопичили за допомогою Midjourney. У цьому ж сервісі наклали озвучку, а дизайнерам залишилося допрацювати матеріал і додати текстову інформацію. У результаті замість кількох тижнів зйомки, адаптації та посткорекції, на створення якісного ролика знадобилося всього декілька днів.

Штучному інтелекту також можна довірити проведення ресерчу. Він здатен швидко обробляти та відшукувати необхідну інформацію серед величезного масиву даних.

За умови правильно заданих промтів по запитах з імовірністю 80–90% ШІ збере потрібні дані. Тільки не забувайте віддавати зібрану в такий спосіб інформацію на перевірку спеціалістам – бо можна боляче обпектися в питаннях фактчекінгу.

Читайте також: Цифрова технологія Low Code на користь бізнесу

Розділяй, володарюй та делегуй

Мабуть, усі знають правило слона, якого треба поділити на маленькі шматочки, щоб з’їсти. Але ми часто забуваємо, що частину шматочків можна ще й віддати на аутсорс.

Делегування завдань професіоналам – ще один маркер next level бізнесу, який цінує свій час. За даними досліджень Gartner та McKinsey, аутсорсинг може допомогти компаніям підвищити свою продуктивність на 10–20%, а витрати скоротити на 20–30%.

Тож навіщо рити яму самому, коли можна  знайти тих, хто зробить це за тебе, при цьому швидше й ефективніше?

Коли ми створювали внутрішні інструкції для Superheroes.Marketing, то подумки готувалися до талмуда сторінок на 300, який важко буде дочитати до кінця. А потім витратили три місяці та купу грошей на спеціалістів, які віддали нам листок А4 із 16 правилами.

Вважаю, що можна було заплатити ще більше – бо результат перевершив усі очікування. Для кожної компанії правила гри будуть різними, але ось для прикладу кілька наших:

Врешті-решт мета всіх цих інструментів і підходів – досягнути вищої ефективності за менший час. Без цього бізнес ризикує залишитися на узбіччі та відстати від сучасного темпу життя. Тож проведіть бренд-чек своєї компанії, беріть інструменти на замітку – і нехай ваш бізнес завжди буде next level:)

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS