Один із трендів сучасного світу – ведення блогів звідусіль у всіх можливих каналах комунікацій. Вибір останніх чималий, різниця лише у форматі подачі власних думок, сенсів і... котиків. Оскільки ж блогінг розвивається шаленими темпами, то й мода в цій сфері змінюється «на ходу». Проте швидкість не стане на заваді розгледіти певні тенденції. Куди ж прямують сторіз і їхні автори, чого прагнуть і як будуть демонструвати себе світові 2024 року, розповіла Mind блогерка, авторка концепції оранжевого блогера та підприємиця, засновниця першої в Україні блогерської конференції «Orange Forum» Аніта Соловей.
Головні тренди у блогінгу та медіапросторі на 2024 рік визначаються низкою ключових напрямів. Перший тренд, який вже почав набирати обертів цього року, але чий розквіт очікується у 2024-му – інтенсивна співпраця та колаборації в галузі блогерства. Лідери ринку, експерти та сильні гравці об’єднуватимуть зусилля для зміцнення власних позицій – будуть розширювати власні аудиторії і створювати привабливі спільні продукти. Подібні кейси вже спостерігалися наприкінці минулого 2023 року.
Розвивається тенденція до об'єднання в YouTube, де блогери, які раніше робили виключно інтерв'ю, розпочинають спільні проєкти та створюють різноманітні шоу.
Другий ключовий тренд – це поєднання різних сфер, індустрій. Як приклад, модна індустрія, де власники брендів роблять креативним директором чоловічої колекції не лише відомих дизайнерів, а й селебріті з числа акторів чи співаків. Це поєднання непоєднуваного стає важливим елементом успішної стратегії. Воно викликає резонанс в аудиторії та привертає її увагу. Це не лише створення унікальної події, а й виведення марки на новий рівень у сучасній індустрії.
Щоб виділятися серед конкурентів, важливо розглядати не лише власну галузь, а й вчитися в інших. Дослідження кіно, літератури, мистецтва та музики може допомогти виявити нові, незвичайні стратегії для свого сегменту. Отже, 2024 рік обіцяє багато яскравих інновацій і неймовірних подій у світі блогінгу та медіа.
В інформаційному та соціальному бізнесі немає сезонності, як і в ритейлі. Тут тенденції пов'язані з часом і мають різну інтенсивність. Є такі, що живуть лише декілька днів, а також ті, що визначають розвиток самого формату.
Говорити про те, що змінюється кожні 5–6 хвилин, немає сенсу, оскільки до виходу інтерв'ю той тренд, про який йдеться, може вже втратити актуальність. Сучасні пісні та контент, на жаль, мало коли стають класикою, яку цінуватимуть за 20 років.
Те саме стосується й контенту, який часто є швидким і трендовим. Тренди оцінюються за кількістю лайків. Але, якщо ми говоримо про загальні речі, важливо пам'ятати, що в основі розвитку особистого бренду є три кроки:
Ваш особистий бренд у вас вже є – це ви. Далі ви створюєте контент, визначаєте свої сильні сторони та демонструєте їх аудиторії. Наступний пункт – те, що ви створюєте, монетизуєте та продаєте. Коли ці етапи сформовані, то ви маєте основу для якісного бізнесу, який відповідає трендам і працюватиме впродовж багатьох років.
Блогосфера – це бізнес, який треба поважати, вписувати в перемовини з владою, суспільством, бо це галузь, що приносить безліч донатів і допомагає Україні. Однак блогери відчувають, що їх утискають, і це потребує змін.
Я вважаю, що антитрендом завжди є нещирість, це відчувається. Тому завжди вам раджу бути чесними й відкритими зі своєю аудиторією. Також завжди буде не у трендах реклама різних казино й подібних сумнівних компаній. Зокрема, варто додати, що в українському інфопросторі взагалі ганебно робити рекламу російською мовою.
Вести свій блог краще державною мовою, адже зараз у нас мета – поширення якісного україномовного контенту, і це буде в тренді ще довгі роки.
Отже, важливо не вписуватися в сумнівні історії, не підтримувати казино, маловідомих особистостей із незрозумілим бекграундом. Краще відмовитися від цих легких грошей і побудувати бізнес, який годуватиме вас без посягання на ваш особистий бренд.
По-перше, ваше сильне бажання, має бути той стан, коли вам набридло цього хотіти. І вже час діяти. Чітке розуміння, що блог – це бізнес, що він може приносити багато грошей, що ви готові бути публічними, що вас будуть впізнавати на вулиці та просити зробити спільне фото. По-друге, вам треба виписати 50 речей, які ви хочете собі купити у 2024 році, прописати їхню вартість та підсумувати, потім розділити цю суму на 12 місяців.
Можете, якщо вам комфортно, розтягнути ці всі плани на два роки, тоді розділити на 24 та подивитися, скільки вам в місяць треба заробляти для того, щоб досягти цієї мети, і порівняти з тим, що у вас є на сьогоднішні. Коли ви розумієте, що малувато, то це стане стимулом активного розвитку. Наступний етап – заробіток щомісяця для досягнення свого задуму.
Ключ – обрати тему і створювати зміст навколо неї. Зосередьтеся на вузькій тематиці, в якій ви відчуваєте свій професіоналізм або маєте досвід. У випадку широкої тематики, наприклад, якщо ви психолог, зосередьте увагу на конкретній сфері – наприклад, питання домашнього насилля у жінок. Створюйте вміст, формуючи свій бренд, та регулярно публікуйте його у всіх соціальних мережах у різних форматах. Адже ніколи не вгадаєш, що саме спрацює.
Усі блоги, які формують контент та просуваються, тільки розквітнуть протягом 24-й рік. Адже поки хтось думає ставати чи не ставати, люди працюють, створюють контент, роблять просування і тому тільки ростуть. І повірте, не просто так вони хочуть створювати свій блог, він дає їм неймовірну кількість можливостей.
Ще не зустрічала такого прецеденту, щоб людина хотіла піти «за власним бажанням», наприклад, з Інстаграму. Адже блогінг – стиль життя.
Перша порада: найдіть собі психолога. 24-й рік справді буде дуже потужний по енергії, все буде відбуватися дуже швидко. Якщо ви плануєте масштабування, зростання, розвиток, вам потрібна буде психологічна допомога, щоб зміни в житті були менш болісними і набагато швидшими, ефективнішими.
Якщо у вас щось в житті не виходить, то скоріш за все у вас просто немає плану дії. Проте, у всіх є феноменальні здібності бути неймовірно крутим професіоналами. Потрібно тільки знати, як це спланувати гармонійно, не зраджуючи себе, кайфуючи від себе, від родини та свого життя.