Cтратегія win-win: партнерство бізнесу і громадської організації збільшує ефективність обох сторін

Як працюють ідеї і як їх втілювати в життя

Фото: depositphotos

Комерційний інтерес – зрозуміла мета діяльності бізнесу. Проте останній так само може мати додаткові бонуси й від іншої діяльності, не пов'язаної з отриманням прибутку. Це і емоції від гарно зробленої справи чи запуску цікавого проєкту, і нові можливості, які також можуть допомогти в розвитку основної справи. Про можливості партнерства бізнесу та громадської організації і про те, які вигоди від нього можуть отримати всі учасники, розповіла Mind засновниця громадської організації Gen.Ukrainian Оксана Лебедєва.

Gen.Ukrainian – це дослідження дитинства в часі війни та психологічна реабілітація дітей із травмою втрати. За два роки нашої діяльності організації вдалося реабілітувати понад 300 дітей, які втратили одного або двох батьків і пережили травматичні події війни.

Читайте також: Благодійність-2024: 5 трендів у цій сфері в Україні

У 2023 році Україна посіла друге місце в глобальному рейтингу благодійності, перейшовши з 10-го місця в топ позиції всього за рік. Ці дані CAF, провідного дослідження глобальної щедрості та благодійних ініціатив, одночасно вражають і нагадують про небайдужість та відповідальність – українського суспільства загалом і бізнесу зокрема.

Неочікувано для нас і для всього світу повномасштабна війна відкрила феномен благодійності українців. Так, до вторгнення соціальна відповідальність суспільства й бізнесу поступово почала набирати обертів як додатковий репутаційний драйвер. Та вже протягом двох років соціальна відповідальність і благодійні ініціативи є одним із пріоритетів щоденного життя українців та одним із ключових трендів українського бізнесу.

Культура благодійності в абсолютно різних масштабах уже інтегрована у свідомість і діяльність відповідального бізнесу, який робить важливий внесок у підтримку Збройних Сил, суспільства та України.

Для мене, як засновниці громадської організації Gen.Ukrainian, така позиція бізнесу є ключовим фактором у виборі партнерів для реалізації спільних імпакт-ініціатив.

Завдяки залученості соціально відповідального бізнесу, небайдужого до майбутнього дітей і країни, ми маємо можливість реалізувати спільні проєкти, спрямовані на реабілітацію дітей. Вони є такими, що доповнюють кожну зі сторін. Для нас – це можливість масштабувати залученість ресурсів для психологічної реабілітації дітей і вибудувати довгострокові партнерські відносини з бізнесом. Для бізнесу – це можливість проявити або зміцнити проактивну соціальну позицію в рамках власної політики корпоративної соціальної відповідальності й тим самим зробити вагомий внесок у вирішення наслідків війни.

Читайте також: Стратегія допомоги: як бізнес може долучитись до організації гуманітарної допомоги

Орієнтири для вибору ефективних партнерств

Перше, що потрібно памʼятати бізнесу у виборі напрямку допомоги та партнерства з ГО – це синхронізація бізнес-цілей і його цінностей з цінностями та потребами громадської організації. Такий підхід є фундаментом для побудови стратегічного й ефективного партнерства, яке дає потужний імпакт для формування позитивних стратегій теперішнього та майбутнього України.

Важлива чесність і прозорість. У будь-якому партнерстві, побудованому на цих базових принципах, завжди є простір довіри, який має великий вплив на довгостроковість та ефективність співпраці. Для цього чітко зафіксуйте мету, результати й зони відповідальності кожної зі сторін, а також визначте прозору систему звітності, щоб попередити кризові моменти в процесі співпраці.

Читайте також: Комунікація брендів під час війни: обережно з рекламним контентом

Чому допомога та співпраця з ГО можуть бути корисними для бізнесу?

Участь у соціальних ініціативах не лише приносить користь тим, хто її потребує, а й впливає на внутрішню культуру та розвиток компанії. У бізнесі, який обрав активну та соціально відповідальну позицію в суспільстві, відбуваються такі позитивні зміни:

Відчуття причетності. Участь у соціальних ініціативах надає команді почуття причетності до важливої місії, що сприяє більшій залученості та мотивації.

Зміцнення репутації. Всім нам відомо, що сьогодні споживачі та потенційні партнери, особливо покоління зумерів, частіше віддають перевагу компаніям, які демонструють високий рівень відповідальності та активно сприяють розв'язанню соціальних проблем.

Залучення талантів і топпрофесіоналів, які шукають відповідності між особистими та корпоративними цінностями.

Як бізнес може допомогти?

Сьогодні український бізнес має широкий діапазон можливостей для підтримки громадських організацій. Далі – найголовніші з них.

Які ідеї виникають у співпраці та як їх успішно реалізувати

  1. Партнерство JUL, MONATIK та Gen.Ukrainian може слугувати прикладом ефективної співпраці. Разом ми створили колекцію одягу з малюнком дитини, що пройшла реабілітацію в Gen.Camp. Завдяки цій колаборації ми не лише змогли залучити частину коштів від продажу колекції, а й мали можливість нагадати широкій аудиторії про сотні тисяч травмованих війною дітей і важливість розв'язання цієї проблеми.
  2. Також до Нового року Gen.Ukrainian у колаборації з «Укрпоштою» створили ініціативу, яка повністю збігалася за діяльністю, метою та цінностями. У набори допомоги військовим від «Укрпошти» Gen.Ukrainian вклав листівки – картки з теплими побажаннями та посланнями вдячності військовим від дітей, які проходили програму відновлення в реабілітаційному таборі Gen.Camp. Ця співпраця стала для нас та «Укрпошти» символом нашого спільного прагнення підтримати військових і подякувати їм від імені дітей за силу та стійкість.
  3. Іншим прикладом може бути нещодавнє партнерство між Gen.Ukrainian і мережею ресторанів Milk Bar. У межах колаборації технологи закладу розробили окрему лінійку десертів, кошти від продажу яких були спрямовані на підтримку роботи ГО. Також варто відзначити співпрацю з квітковим простором «Кловський сад», у рамках якої локація простору перетворилася на платформу для благодійних фотоднів. У рамках цієї ініціативи кожен охочий міг сфотографуватися на тлі різдвяних декорацій і тим самим підтримати Gen.Ukrainian – кошти від проведення фотосесій передавалися на допомогу організації.

Виклики, які стоять перед Україною через війну, – це спільний виклик для кожного, хто готовий взяти на себе відповідальність для їх подолання та долучитися до допомоги в будь-яких масштабах.

Ми впевнені, що український бізнес може стати драйвером позитивних змін у суспільстві та у відновленні країни. Зокрема, мінімізувати наслідки війни, які відобразилися на українських дітях як психологічна травматизація. Підтримка таких ініціатив є потужним репутаційним драйвером для бізнесу та внеском у здорове майбутнє нації.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS