Електрокросовер від Hyundai все ж таки дістався України – нехай із затримкою на рік. Місцем презентації найінноваційнішої моделі від автоконцерну стала, як не дивно, експозиція «Місто майбутнього» у рамках iForum-2019. Mind пропонує згадати, як це було, і чим цього разу корейці намагалися здивувати міленіалів.
Офіційні продажі цієї моделі почалися декілька тижнів тому. Але перша партія з 20 «компактів» розлетілася за попереднім замовленням буквально за день. Друга очікується наприкінці червня – вона теж уже практично розпродана.
Кого зацікавило це авто? Примітно, що основними покупцями електрокара ціною в $35 000–45 000 стали не фліт-парки великих енергохолдингів, а фізособи. Пам'ятається, хетчбек IONIQ, що відкрив електричну тему Hyundai в Україні, розійшовся корпоративним і приватним секторами приблизно в однаковій пропорції. За словами маркетинг-директора «Хюндай Мотор Україна» Тараса Лопачака, до кінця року, якщо все й далі йтиме за планом, дистриб'ютор вибере всю виділену на нашу країну квоту – 120 «конів».
Як виробники формували попит? Старту продажів передувала масштабна артпідготовка: дилери бренду вчилися продавати й обслуговувати цю дуже специфічну техніку. І, згадуючи курс прикладної фізики за 8-й клас, освоювали новий інструментарій та допоміжне обладнання. А міністр інфраструктури України Володимир Омелян 8 травня спантеличив посла Південної Кореї Лі Янг Гу пропозицією розмістити в нашій країні завод з виробництва електромобілів Hyundai. Коментарів немає досі.
Обережність корейців зрозуміла – український ринок, що стабільно тішить зростанням сегменту електротехніки, насправді далекий від цивілізованого.
Що не так з українським ринком? Покупці не поспішають до автосалонів офіційних імпортерів за новими моделями – минулого року вони склали 5%. Левова частка прайду електрокарів, якщо казати мовою перекупок, це «битки» Nissan Leaf. Ті, що потрапили в ДТП у США, куплені на страхових аукціонах за безцінь (пошкоджену АКБ відновлювати вкрай дорого) й «підшаманені» нашими умільцями. Лише 6% з 3378 «ліфів», зареєстрованих у нашій країні у 2018-му, до цього не мали пробігу.
Таблиця продажів електромобілів в Україні у 2016–2018 роках
№ | Модель | 2016 | 2017 | 2018 |
1 | Nissan Leaf | 1385 | 2219 | 3378 |
2 | BMW i3 | 41 | 107 | 352 |
3 | Tesla Model S | 77 | 73 | 259 |
Загалом | 1605 | 2697 | 5557 |
*Статистика «Укравтопрому».
За словами глави «Ніссан Мотор Україна» Андрія Нестеренка, у нього давно вичікувальна позиція щодо виведення на наш ринок Nissan Leaf. І справа не лише у високій ціні (ніяк не менше $30 000), відсутності державних компенсацій і необхідності сертифікувати і адаптувати автомобіль під особливості українського ринку за частиною ходової, антикорозійної обробки і т. д.
«Основний драйвер наших споживачів – бажання заощадити на покупці пального, – пояснює свою точку зору Нестеренко. – Тоді як у Європі та США люди купують електрокари завдяки «зеленому» світогляду і енергетичній незалежності, у багатьох вдома є вітряки або сонячні батареї. Але в будь-якому випадку майбутнє – саме за електромобілями, і Україна – не виняток».
Не поспішають до нас й інші виробники: Ford, Fiat, Mitsubishi і Volkswagen вирішили призупинити торгівлю е-мобілями. Renault майже на три роки затримав виведення Zoe 400 Z. E. через невідповідність вітчизняної зарядної інфраструктури вимогам виробника.
Не готова вона до «квантового» стрибка і наразі – і в географічному, і в силовому, і в законодавчому плані. Тому в основному «електрички» купують як другий автомобіль у сім'ю, для роботи в таксі та доставці. Тобто ті, чия операційна діяльність зосереджена в безпосередній близькості від зарядних терміналів. Для всіх інших питання автономності є критичним.
Чим може похвалитися новинка від Hyundai? Декларовані JAC iEV7S (702 500 грн) і Zoe 40 Z. E. (904 300–935 400 грн) 300–400 км – неприхований маркетинг, у реальності ці цифри можна ділити чи не вдвічі. На їхньому фоні запас ходу «кони», залежно від вибору електродвигуна і акумулятора, становить пристойні 312 і 450 км відповідно.
В обох випадках під її капотом один і той самий традиційний синхронний мотор з постійними магнітами тягою в 395 Нм, що розганяє передньопривідний паркетник до 167 км/год. Різниця лише у видаваній потужності, динаміці та ємності літій-іонної полімерної батареї. І, зрозуміло, у тому, скільки часу потрібно, аби її зарядити. У першому випадку від побутової розетки (AC) батарея повністю наповниться за 6,1 години, у другому – за 9,4 години. А ось від 100-кіловатного терміналу (DC) обидві батареї до 80% зарядяться за 54 хвилини.
Базова версія Express, яку за основними характеристиками можна порівняти з Nissan LEAF II, коштуватиме 906 100 грн. До списку її оснащення входять секстет подушок безпеки, системи клімат-контролю і вибір режимів їзди, інтелектуальний круїз-контроль з функцією Start & Stop, камера заднього огляду, медіацентр з 7-дюймовим тачкскрін-монітором, підтримкою Apple CarPlay і Android Auto, 17-дюймові легкосплавні диски і т. д.
Друга і остання комплектація Dynamic (966 400 грн) відрізняється системою рекуперації тепла, підігрівом керма і сидінь, комбінованою оббивкою інтер'єру, повністю світлодіодною оптикою. Але це ще не все – пакет Navi (8-дюймовий дисплей, система навігації, акустика Krell) обійдеться в додаткові 26 600 грн. Найдорожча з опцій у гросбухах Dynamic, зрозуміло, – більш ємний акумулятор, за який просять 222 900 грн.
Фірмова гарантія обох версій – 4 роки без обмеження за кілометражем або 5 років при щорічному пробігу не більше 100 000 км.
Технічні характеристики Hyundai Kona Electric
Модифікація | Express | Dynamic |
Потужність, кВт/к. с. | 100/136 | 150/204 |
Крутний момент, Нм | 395 | 395 Нм |
Ємність АКБ, кВт*год | 39.2 | 64 |
Запас ходу (цикл WLTP), км | 312 | 450 |
Ефективність, Вт*год/км | 139 | 143 |
Габарити, д/ш/в, мм | 4180х1800х1575 | 4180х1800х1575 |
Повна маса, кг | 2020 | 2170 |
Максимальна швидкість, км/год | 167 | 167 |
Розгінна динаміка, 0–100 км/год | 9.7 | 7.6 |
Заряджання від мережі (AC), год. | 06:10 | 09:35 |
Заряджання (DC) 50/100 кВт*, год. | 00:57/00:54 | 00:75/00:54 |
*80%.
Чим ще здивували автовиробники? Крім «кони», на виставці були і Hyundai з традиційними ДВЗ. Не було лише інтересу – найчастіше до розставлених біля входу до павільйону легковиків відвідувачі підходили просто сфотографуватися. Але ж iForum-2019 став місцем прем'єри і оновленої Elantra. Те саме можна сказати і щодо моделей Mazda, Suzuki і Skoda, що стояли поруч. Більш-менш постійним попитом користувалася лише технологія Virtual Driving Experience, що пропонує віртуальне знайомство зі своїм кросовером Kodiaq. За допомогою автомобільного симулятора і окулярів віртуальної реальності будь-хто міг не лише відчути себе водієм, а й протестувати функціональність систем Driver Assistance Systems, зручність орієнтування за картинкою кругового огляду Area View і безпомилковість автоматичного паркувальника Park Assist. Одне слово, IT-покоління все частіше сприймає автомобіль як ще один гаджет.