Презентація електромобіля Hyundai Kona Electric: хто і як формує вибір IT-покоління
І що не так з українським авторинком

Електрокросовер від Hyundai все ж таки дістався України – нехай із затримкою на рік. Місцем презентації найінноваційнішої моделі від автоконцерну стала, як не дивно, експозиція «Місто майбутнього» у рамках iForum-2019. Mind пропонує згадати, як це було, і чим цього разу корейці намагалися здивувати міленіалів.
Офіційні продажі цієї моделі почалися декілька тижнів тому. Але перша партія з 20 «компактів» розлетілася за попереднім замовленням буквально за день. Друга очікується наприкінці червня – вона теж уже практично розпродана.

Кого зацікавило це авто? Примітно, що основними покупцями електрокара ціною в $35 000–45 000 стали не фліт-парки великих енергохолдингів, а фізособи. Пам'ятається, хетчбек IONIQ, що відкрив електричну тему Hyundai в Україні, розійшовся корпоративним і приватним секторами приблизно в однаковій пропорції. За словами маркетинг-директора «Хюндай Мотор Україна» Тараса Лопачака, до кінця року, якщо все й далі йтиме за планом, дистриб'ютор вибере всю виділену на нашу країну квоту – 120 «конів».

Як виробники формували попит? Старту продажів передувала масштабна артпідготовка: дилери бренду вчилися продавати й обслуговувати цю дуже специфічну техніку. І, згадуючи курс прикладної фізики за 8-й клас, освоювали новий інструментарій та допоміжне обладнання. А міністр інфраструктури України Володимир Омелян 8 травня спантеличив посла Південної Кореї Лі Янг Гу пропозицією розмістити в нашій країні завод з виробництва електромобілів Hyundai. Коментарів немає досі.
Обережність корейців зрозуміла – український ринок, що стабільно тішить зростанням сегменту електротехніки, насправді далекий від цивілізованого.

Що не так з українським ринком? Покупці не поспішають до автосалонів офіційних імпортерів за новими моделями – минулого року вони склали 5%. Левова частка прайду електрокарів, якщо казати мовою перекупок, це «битки» Nissan Leaf. Ті, що потрапили в ДТП у США, куплені на страхових аукціонах за безцінь (пошкоджену АКБ відновлювати вкрай дорого) й «підшаманені» нашими умільцями. Лише 6% з 3378 «ліфів», зареєстрованих у нашій країні у 2018-му, до цього не мали пробігу.
Таблиця продажів електромобілів в Україні у 2016–2018 роках
№ | Модель | 2016 | 2017 | 2018 |
1 | Nissan Leaf | 1385 | 2219 | 3378 |
2 | BMW i3 | 41 | 107 | 352 |
3 | Tesla Model S | 77 | 73 | 259 |
Загалом | 1605 | 2697 | 5557 |
*Статистика «Укравтопрому».
За словами глави «Ніссан Мотор Україна» Андрія Нестеренка, у нього давно вичікувальна позиція щодо виведення на наш ринок Nissan Leaf. І справа не лише у високій ціні (ніяк не менше $30 000), відсутності державних компенсацій і необхідності сертифікувати і адаптувати автомобіль під особливості українського ринку за частиною ходової, антикорозійної обробки і т. д.
«Основний драйвер наших споживачів – бажання заощадити на покупці пального, – пояснює свою точку зору Нестеренко. – Тоді як у Європі та США люди купують електрокари завдяки «зеленому» світогляду і енергетичній незалежності, у багатьох вдома є вітряки або сонячні батареї. Але в будь-якому випадку майбутнє – саме за електромобілями, і Україна – не виняток».

Не поспішають до нас й інші виробники: Ford, Fiat, Mitsubishi і Volkswagen вирішили призупинити торгівлю е-мобілями. Renault майже на три роки затримав виведення Zoe 400 Z. E. через невідповідність вітчизняної зарядної інфраструктури вимогам виробника.
Не готова вона до «квантового» стрибка і наразі – і в географічному, і в силовому, і в законодавчому плані. Тому в основному «електрички» купують як другий автомобіль у сім'ю, для роботи в таксі та доставці. Тобто ті, чия операційна діяльність зосереджена в безпосередній близькості від зарядних терміналів. Для всіх інших питання автономності є критичним.
Чим може похвалитися новинка від Hyundai? Декларовані JAC iEV7S (702 500 грн) і Zoe 40 Z. E. (904 300–935 400 грн) 300–400 км – неприхований маркетинг, у реальності ці цифри можна ділити чи не вдвічі. На їхньому фоні запас ходу «кони», залежно від вибору електродвигуна і акумулятора, становить пристойні 312 і 450 км відповідно.

В обох випадках під її капотом один і той самий традиційний синхронний мотор з постійними магнітами тягою в 395 Нм, що розганяє передньопривідний паркетник до 167 км/год. Різниця лише у видаваній потужності, динаміці та ємності літій-іонної полімерної батареї. І, зрозуміло, у тому, скільки часу потрібно, аби її зарядити. У першому випадку від побутової розетки (AC) батарея повністю наповниться за 6,1 години, у другому – за 9,4 години. А ось від 100-кіловатного терміналу (DC) обидві батареї до 80% зарядяться за 54 хвилини.
Базова версія Express, яку за основними характеристиками можна порівняти з Nissan LEAF II, коштуватиме 906 100 грн. До списку її оснащення входять секстет подушок безпеки, системи клімат-контролю і вибір режимів їзди, інтелектуальний круїз-контроль з функцією Start & Stop, камера заднього огляду, медіацентр з 7-дюймовим тачкскрін-монітором, підтримкою Apple CarPlay і Android Auto, 17-дюймові легкосплавні диски і т. д.

Друга і остання комплектація Dynamic (966 400 грн) відрізняється системою рекуперації тепла, підігрівом керма і сидінь, комбінованою оббивкою інтер'єру, повністю світлодіодною оптикою. Але це ще не все – пакет Navi (8-дюймовий дисплей, система навігації, акустика Krell) обійдеться в додаткові 26 600 грн. Найдорожча з опцій у гросбухах Dynamic, зрозуміло, – більш ємний акумулятор, за який просять 222 900 грн.

Фірмова гарантія обох версій – 4 роки без обмеження за кілометражем або 5 років при щорічному пробігу не більше 100 000 км.
Технічні характеристики Hyundai Kona Electric
Модифікація | Express | Dynamic |
Потужність, кВт/к. с. | 100/136 | 150/204 |
Крутний момент, Нм | 395 | 395 Нм |
Ємність АКБ, кВт*год | 39.2 | 64 |
Запас ходу (цикл WLTP), км | 312 | 450 |
Ефективність, Вт*год/км | 139 | 143 |
Габарити, д/ш/в, мм | 4180х1800х1575 | 4180х1800х1575 |
Повна маса, кг | 2020 | 2170 |
Максимальна швидкість, км/год | 167 | 167 |
Розгінна динаміка, 0–100 км/год | 9.7 | 7.6 |
Заряджання від мережі (AC), год. | 06:10 | 09:35 |
Заряджання (DC) 50/100 кВт*, год. | 00:57/00:54 | 00:75/00:54 |
*80%.
Чим ще здивували автовиробники? Крім «кони», на виставці були і Hyundai з традиційними ДВЗ. Не було лише інтересу – найчастіше до розставлених біля входу до павільйону легковиків відвідувачі підходили просто сфотографуватися. Але ж iForum-2019 став місцем прем'єри і оновленої Elantra. Те саме можна сказати і щодо моделей Mazda, Suzuki і Skoda, що стояли поруч. Більш-менш постійним попитом користувалася лише технологія Virtual Driving Experience, що пропонує віртуальне знайомство зі своїм кросовером Kodiaq. За допомогою автомобільного симулятора і окулярів віртуальної реальності будь-хто міг не лише відчути себе водієм, а й протестувати функціональність систем Driver Assistance Systems, зручність орієнтування за картинкою кругового огляду Area View і безпомилковість автоматичного паркувальника Park Assist. Одне слово, IT-покоління все частіше сприймає автомобіль як ще один гаджет.

Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: editor@mind.ua.