Український парламент увійшов у затяжний процес проведення земельної реформи – з вкрай низькими шансами на його благополучне завершення. Ухвалення законопроекту за повною процедурою обійдеться владі дуже дорого – і в певний момент ініціатори можуть збагнути, що ціна не буде адекватною результату. Mind проаналізував поточну кон'юнктуру для прийняття земельного закону, виділивши її основні ризики та плюси.
Ніколи ще влада так не раділа громадським протестам. Противники зняття мораторію на продаж землі (як мінімум, у запропонованому Кабміном Олексія Гончарука варіанті), що зібралися під стінами Верховної Ради 6 лютого і недвозначно натякнули на готовність екстраполювати ці протести на всю Україну, дали можливість зробити хорошу міну при поганій грі – почати розгляд законопроекту №2178-10 від 10.10.2019 за повною процедурою.
Попри те, що ще напередодні, вранці 6 січня, голова фракції СН Давид Арахамія запевняв: голосування по землі проходитиме в форматі «земельної ночі», і законопроект гарантовано буде прийнятий до ранку наступного дня, реальність суперечила його словам – голосів у монобільшості не вистачало.
У цьому міг переконатися президент Володимир Зеленський, який приїхав наставляти «зелених депутатів». Усі надто добре пам'ятали, що в жовтні, перед першим читанням законопроекту, Зеленський так само просив підтримати документ під свою відповідальність і обіцяв, що він буде серйозно доопрацьований. Вдруге цей трюк не