«Ефективніше інвестувати в будівництво оптичної мережі в населених пунктах, де обмаль або зовсім немає конкурентів», – так пояснив новий вектор розвитку директор з корпоративних зв'язків «Укртелекому» Михайло Шуранов на підсумковій пресконференції.
Минулий рік у компанії пройшов під девізом підкорення сіл. А у великих містах оператор не має наміру замінювати низькошвидкісну «мідь» на оптику. Про це та багато іншого журналістам розповіли топи компанії. Мind вибрав найцікавіші показники діяльності, факти і цитати.
6,4 млрд грн
Це чистий дохід компанії за минулий рік. Цей показник знижується декілька років поспіль. У 2018 році він впав на 2,3%, у 2019-му – на 1,4%. Ключовий «спонсор» падіння – зниження доходів від стаціонарної телефонії: у 2018-му компанія зафіксувала мінус на 6,6%, у 2019-му – на 9,1%, до 2,56 млрд грн. До слова, у далекому 2008 році телефонія принесла УТ 7,7 млрд грн.
За словами директора «Укртелекому» Юрія Курмаза, це загальносвітовий тренд. Абоненти віддають перевагу мобільному зв'язку. Також користувачі споживають все більше дата-трафіку і менше користуються голосовими послугами.
1,949 млрд грн
Стільки виручив УТ від надання доступу в інтернет і передачі даних. Цей оборот за рік зріс на 6,2%. І вже займає 43% у структурі доходів від телеком-послуг.
1,04 млн
Стільки В2С-абонентів фіксованого інтернету залишилося у компанії за підсумками 2019-го. Роком раніше їх було 1,2 млн. Директор «Укртелекому» пояснив падіння двома факторами. Перший: користувачі «витікали» до конкурентів «завдяки» величезній кількості крадіжок і пошкоджень мережі УТ. Через це компанія тимчасово не могла надавати послуги.
Другий: значна частина мереж УТ у містах все ще на технологіях ADSL (швидкість до 20 Мбіт/c) і VDSL (до 50 Мбіт/с), тому жителі мегаполісів поступово переходять до інших гравців ринку, що забезпечують більшу швидкість.
Не виключено, що другий фактор «забиратиме» абонентів у компанії і у 2020 році. «Укртелеком» не має наміру змінювати наявні «мідні» мережі на оптику в мегаполісах. «У великих містах по 10 провайдерів у під'їзді. Я не боротимуся з умовними «Чоколовка.нет» і «Хата.нет». Вони або самі підуть з ринку, або стануть нашими партнерами. Зараз у великих містах ми заходимо з оптикою лише в нові мікрорайони і з одним передбачуваним партнером», – пояснив Юрій Курмаз.
78 000
Це кількість приватних IPTV-абонентів. За рік цифра практично не змінилася. «Зростання не відбулося з однієї простої причини: ми втрачали абонентів, які отримують доступ за технологією VDSL. Цей відтік компенсували залученням користувачів у регіонах, де прокладено оптичну мережу», – розповів директор УТ.
100 грн без ПДВ
Такий ARPU компанії у В2С-сегменті від надання доступу в інтернет. За рік середній чек зріс на 14 грн. У багатьох колег по ринку цей показник – у межах 150 грн. Зростання ARPU Юрій Курмаз пояснив тим, що все більше споживачів віддають перевагу технології GPON (швидкість до 200 Мбіт/с), тарифи за користування якою вище.
51%
Це річне зростання В2В-напряму «Кіберзахист. Анти-DDoS». Скільки на ньому заробила компанія – невідомо.
1,766 млн грн
Це EBITDA «Укртелекому». За рік вона зросла на 9,4%. Чистий прибуток у компанії поки не розкривають. Юрій Курмаз пообіцяв озвучити точні цифри після завершення аудиту. На пресконференції лише зазначив, що чистий прибуток очікується на рівні минулого року – близько 500 млн грн. Нагадаємо, 2018 рік УТ закінчив з 474 млн грн прибутку, що на 45% менше, ніж у 2017 році.
1:1
Таке співвідношення боргів УТ до EBITDA. «При такому непристойно низькому співвідношенні просто не можна не залучати гроші на хороших умовах. Тому будемо позичати», – зазначив Юрій Курмаз.
Михайло Шуранов уточнив Mind, що довгострокові зобов'язання, у тому числі й перед Ощадбанком (близько 1 млрд грн), у розрахунок співвідношення боргу до EBITDA не входять.
Нагадаємо, в грудні минулого року – після довгої судової тяганини – УТ і Ощадбанк уклали мирову угоду. «Досягнуті домовленості передбачають поетапне і повне погашення заборгованості перед банком, забезпечення зобов'язань заставою ліквідних активів, нарахування відсотків на суму заборгованості. З огляду на домовленості, судовий процес із стягнення заборгованості «Укртелекому» припинено», – тоді повідомила прес-служба Ощадбанку.
На пресконференції Юрій Курмаз не розкрив, чи вдалося вже погасити частину цього боргу. «Укртелеком» і Ощадбанк врегулювали зобов'язання перед Ощадбанком на умовах, які враховують комерційні інтереси банку і не чинять негативного впливу на роботу компанії», – заявив Михайло Шуранов.
692 млн грн
Це капітальні інвестиції. За минулий рік їх обсяг зріс на 14,6%. За словами Юрія Курмаза, у 2020 році компанія має намір вкласти не меншу суму. Гроші підуть на розвиток мережі УТ в нових населених пунктах (будівництво ВОЛЗ і розподільної мережі), а також модернізацію існуючих ліній. Будуть використані як власні, так і залучені кошти.
4000 км
Стільки кілометрів оптики «Укртелеком» проклав у 2019 році, покривши мережею 280 нових населених пунктів. Можливість підключитися до мережі отримали 95 000 домогосподарств. Скільки з них нею скористалися – невідомо.
Цей проєкт УТ почав реалізовувати в травні минулого року разом зі словенською телеком-компанією «Iскрател» і має намір продовжити цього року. Інвестиції складуть близько 270 млн грн, з них 135 млн грн – залучені кошти словенського SID Bank.
Зараз інтернетом від УТ користуються жителі 2420 населених пунктів.
1700 км
Стільки кілометрів кабелю викрали в УТ у 2019 році. Компанія зафіксувала 13 000 крадіжок і пошкоджень ліній зв'язку. У лідерах – Дніпропетровська (4730 випадків), Київська (1614) і Одеська (1558) області. Нещодавно злодії серед білого дня намагалися трактором вирити кабель у столичному Гідропарку.
1000
«Стільки наших таксофонів за рік знищував природний вандалізм», – розповів Михайло Шуранов. Нещодавно УТ закрив цей «напрямок» по всій країні.
6%
Стільки трафіку припадає на частку мобільного доступу в Європі. Ці дані Юрій Курмаз навів, пояснюючи, чому компанія не боїться конкуренції з мобільними операторами. «4G не витіснить фіксований інтернет. У Європі мережею LTE покрито 99% території, ФШСД – 97%. При цьому лише 9,3% європейців використовують тільки мобільний доступ. Хоча цінник на фіксований мінімум вдвічі вище, ніж на мобільний», – пояснив директор УТ.