«Укртелеком» у цифрах: чому оператор втрачає інтернет-абонентів
Топ-менеджери компанії – про освоєння «цілини», конкуренцію з мобільними операторами і зростання середнього чека

«Ефективніше інвестувати в будівництво оптичної мережі в населених пунктах, де обмаль або зовсім немає конкурентів», – так пояснив новий вектор розвитку директор з корпоративних зв'язків «Укртелекому» Михайло Шуранов на підсумковій пресконференції.
Минулий рік у компанії пройшов під девізом підкорення сіл. А у великих містах оператор не має наміру замінювати низькошвидкісну «мідь» на оптику. Про це та багато іншого журналістам розповіли топи компанії. Мind вибрав найцікавіші показники діяльності, факти і цитати.
6,4 млрд грн
Це чистий дохід компанії за минулий рік. Цей показник знижується декілька років поспіль. У 2018 році він впав на 2,3%, у 2019-му – на 1,4%. Ключовий «спонсор» падіння – зниження доходів від стаціонарної телефонії: у 2018-му компанія зафіксувала мінус на 6,6%, у 2019-му – на 9,1%, до 2,56 млрд грн. До слова, у далекому 2008 році телефонія принесла УТ 7,7 млрд грн.
За словами директора «Укртелекому» Юрія Курмаза, це загальносвітовий тренд. Абоненти віддають перевагу мобільному зв'язку. Також користувачі споживають все більше дата-трафіку і менше користуються голосовими послугами.
1,949 млрд грн
Стільки виручив УТ від надання доступу в інтернет і передачі даних. Цей оборот за рік зріс на 6,2%. І вже займає 43% у структурі доходів від телеком-послуг.
1,04 млн
Стільки В2С-абонентів фіксованого інтернету залишилося у компанії за підсумками 2019-го. Роком раніше їх було 1,2 млн. Директор «Укртелекому» пояснив падіння двома факторами. Перший: користувачі «витікали» до конкурентів «завдяки» величезній кількості крадіжок і пошкоджень мережі УТ. Через це компанія тимчасово не могла надавати послуги.
Другий: значна частина мереж УТ у містах все ще на технологіях ADSL (швидкість до 20 Мбіт/c) і VDSL (до 50 Мбіт/с), тому жителі мегаполісів поступово переходять до інших гравців ринку, що забезпечують більшу швидкість.
Не виключено, що другий фактор «забиратиме» абонентів у компанії і у 2020 році. «Укртелеком» не має наміру змінювати наявні «мідні» мережі на оптику в мегаполісах. «У великих містах по 10 провайдерів у під'їзді. Я не боротимуся з умовними «Чоколовка.нет» і «Хата.нет». Вони або самі підуть з ринку, або стануть нашими партнерами. Зараз у великих містах ми заходимо з оптикою лише в нові мікрорайони і з одним передбачуваним партнером», – пояснив Юрій Курмаз.
78 000
Це кількість приватних IPTV-абонентів. За рік цифра практично не змінилася. «Зростання не відбулося з однієї простої причини: ми втрачали абонентів, які отримують доступ за технологією VDSL. Цей відтік компенсували залученням користувачів у регіонах, де прокладено оптичну мережу», – розповів директор УТ.
100 грн без ПДВ
Такий ARPU компанії у В2С-сегменті від надання доступу в інтернет. За рік середній чек зріс на 14 грн. У багатьох колег по ринку цей показник – у межах 150 грн. Зростання ARPU Юрій Курмаз пояснив тим, що все більше споживачів віддають перевагу технології GPON (швидкість до 200 Мбіт/с), тарифи за користування якою вище.
51%
Це річне зростання В2В-напряму «Кіберзахист. Анти-DDoS». Скільки на ньому заробила компанія – невідомо.
1,766 млн грн
Це EBITDA «Укртелекому». За рік вона зросла на 9,4%. Чистий прибуток у компанії поки не розкривають. Юрій Курмаз пообіцяв озвучити точні цифри після завершення аудиту. На пресконференції лише зазначив, що чистий прибуток очікується на рівні минулого року – близько 500 млн грн. Нагадаємо, 2018 рік УТ закінчив з 474 млн грн прибутку, що на 45% менше, ніж у 2017 році.
1:1
Таке співвідношення боргів УТ до EBITDA. «При такому непристойно низькому співвідношенні просто не можна не залучати гроші на хороших умовах. Тому будемо позичати», – зазначив Юрій Курмаз.
Михайло Шуранов уточнив Mind, що довгострокові зобов'язання, у тому числі й перед Ощадбанком (близько 1 млрд грн), у розрахунок співвідношення боргу до EBITDA не входять.
Нагадаємо, в грудні минулого року – після довгої судової тяганини – УТ і Ощадбанк уклали мирову угоду. «Досягнуті домовленості передбачають поетапне і повне погашення заборгованості перед банком, забезпечення зобов'язань заставою ліквідних активів, нарахування відсотків на суму заборгованості. З огляду на домовленості, судовий процес із стягнення заборгованості «Укртелекому» припинено», – тоді повідомила прес-служба Ощадбанку.
На пресконференції Юрій Курмаз не розкрив, чи вдалося вже погасити частину цього боргу. «Укртелеком» і Ощадбанк врегулювали зобов'язання перед Ощадбанком на умовах, які враховують комерційні інтереси банку і не чинять негативного впливу на роботу компанії», – заявив Михайло Шуранов.
692 млн грн
Це капітальні інвестиції. За минулий рік їх обсяг зріс на 14,6%. За словами Юрія Курмаза, у 2020 році компанія має намір вкласти не меншу суму. Гроші підуть на розвиток мережі УТ в нових населених пунктах (будівництво ВОЛЗ і розподільної мережі), а також модернізацію існуючих ліній. Будуть використані як власні, так і залучені кошти.
4000 км
Стільки кілометрів оптики «Укртелеком» проклав у 2019 році, покривши мережею 280 нових населених пунктів. Можливість підключитися до мережі отримали 95 000 домогосподарств. Скільки з них нею скористалися – невідомо.
Цей проєкт УТ почав реалізовувати в травні минулого року разом зі словенською телеком-компанією «Iскрател» і має намір продовжити цього року. Інвестиції складуть близько 270 млн грн, з них 135 млн грн – залучені кошти словенського SID Bank.
Зараз інтернетом від УТ користуються жителі 2420 населених пунктів.
1700 км
Стільки кілометрів кабелю викрали в УТ у 2019 році. Компанія зафіксувала 13 000 крадіжок і пошкоджень ліній зв'язку. У лідерах – Дніпропетровська (4730 випадків), Київська (1614) і Одеська (1558) області. Нещодавно злодії серед білого дня намагалися трактором вирити кабель у столичному Гідропарку.
1000
«Стільки наших таксофонів за рік знищував природний вандалізм», – розповів Михайло Шуранов. Нещодавно УТ закрив цей «напрямок» по всій країні.
6%
Стільки трафіку припадає на частку мобільного доступу в Європі. Ці дані Юрій Курмаз навів, пояснюючи, чому компанія не боїться конкуренції з мобільними операторами. «4G не витіснить фіксований інтернет. У Європі мережею LTE покрито 99% території, ФШСД – 97%. При цьому лише 9,3% європейців використовують тільки мобільний доступ. Хоча цінник на фіксований мінімум вдвічі вище, ніж на мобільний», – пояснив директор УТ.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].