В Україну прийшов західний тренд – телемедицина. Чому це вигідно компаніям

Як отримати консультацію у лікаря та зекономити час

Більшість крупних працедавців Америки та Європи вже кілька років оплачують телемедицину для своїх співробітників. Тепер хвиля дійшла й до України. Це в 10 разів дешевше за поліс страхування. А співробітники не витрачатимуть час, щоб дістатись до лікаря та проконсультуватись через дрібну проблему. Розповідаємо, як це працює та скільки це коштує на прикладі DobroDoc+.

Навіщо взагалі піклуватись про здоров’я співробітників

Юлія Несен працює у одній з крупних українських IT-компаній маркетологом. Роботодавець почав оплачувати її страховку ще минулою весною, але Юлія за звичкою ходила до своєї сімейної лікарки. Проте 8 березня захворіла на грип, а у її лікарки був вихідний.

«Вирішила скористатись страхуванням та сходила в приватну клініку. Мене оглянули та виписали ліки. Все було безкоштовно, включно з ліками, які доставили додому, – розповідає Юлія. – Пізніше відвідувала кардіолога. УЗД серця не входило до пакету страхування, але у кожного застрахованого є особистий ліміт, який можна витратити на будь що. Таким чином я зробила усі необхідні обслідування».

Після цих випадків Юлія вирішила не тільки сама активно користуватись страхуванням, а й придбати поліс для своєї дитини. Для корпоративних клієнтів є така опція, а купити таку страховку, не будучи співробітником компанії – неможливо.

Оплата страхування своїх співробітників – бонус, який є за замовчуванням у більшості великих українських IT-компаній. Поліс страхування купують для своїх співробітників Grammarly, Genesis, Terrasoft, People.ai, Jooble, LeoGaming, Oracle.

Проте оплата страхування популярна не тільки в сфері IT. У 2018 році «Нова пошта» вирішила застрахувати усіх 26 тисяч своїх співробітників і про це написали чи не всі ЗМІ країни. Працівників також страхують в МАУ, Crédit Agricole, L'Oréal Украина, на заводі «Фармак» та в багатьох компаніях поменше.

Чому вони це роблять? Опитування показують, що спеціалісти справді звертають увагу на наявність страхування, вибираючи компанію, в якій вони працюватимуть.

В опитуванні, яке минулого року провели співробітники «OLX Робота» серед працівників компаній, 29% відповіли, що оплата страхування – це те, чим роботодавець їх має забезпечувати. Піклування про здоров’я – загальносвітовий тренд, і працівники хочуть, щоб роботодавець їм у цьому допомагав.

Компаніям, які піклуються про здоров’я своїх співробітників, легше залучити в команду найкращих спеціалістів та втримати вже працюючих. Коли співробітник задоволений умовами роботи, конкурентам важче його переманити. Шукати нову людину та адаптовувати її під свою специфіку – довго і дорого.

Що не так зі стандартним страхуванням

Поліс страхування – це корисно, але у нього є й недоліки. Наприклад, часто у працівників постає питання – «Чи достатньо я хворий, щоб страхова компанія оплатила мій візит до лікаря?». До лікарів по страховій зазвичай дістаються вже тоді, коли хвороба прогресує. Якщо ж у вас звичайна нудота, страхова може вирішити, що це не привід, щоб витрачатись на вашу консультацію.

У деяких випадках, коли йдеться про страхування, за консультацію доведеться доплачувати – особливо, якщо є потреба звернутись до вузькопрофільного лікаря. Та й в умовах карантину не хочеться їхати в лікарню, якщо відчуваєш легке нездужання. Поїдеш спитати, що може поколювати у лівому боці, а дорогою до лікарні підхопиш COVID-19.

Але головне – консультація лікаря у лікарні – це велика втрата часу. Причому, і для співробітника, і для компанії. Згідно з дослідженням Піттсбурзького університету та Гарвардської медичної школи, американці щорічно витрачають 2,4 мільярди годин на відвідування лікаря. При цьому, лише 17% цього часу йде безпосередньо на спілкування з фахівцем. Все інше – дорога до лікарні та очікування прийому. Все це відбувається у робочий час, а значить за рахунок роботодавця.

Один з власників українських IT-компаній на правах анонімності навіть розказав, що зумисно не оплачує страхування для своїх співробітників, щоб вони в робочий час не їздили по лікарях. Коли страхування немає, вони відпрошуються до лікаря тільки коли ситуація справді серйозна.

Альтернативою може бути телемедицина – консультування лікарем дистанційно, тобто по телефону чи онлайн. Це не «діагноз по аватарці» – професійний лікар докладно розпитає про всі симптоми, уважно роздивиться попередні аналізи, якщо вони були, та призначить дослідження, якщо вони потрібні.

У США телемедицина в тренді вже давно. Дослідження The Kaiser Family Foundation говорить, що ще у 2018 році 74% американських роботодавців зі штатом 200+ працівників сплачували соціальний пакет, до якого входить телемедицина. А в березні цього року Конгрес США виділив $8,3 млрд, щоб додати телемедицину до послуг, що входять у державне страхування.

Як це працює

Валентина Полібда має проблеми з нирками – минулого року у них був камінь, в цьому – пісок. Днями вона відчула гострий біль. Зазвичай Валентина консультується у своєї сімейної лікарки, але під час карантину майже не виходить з дому, щоб не заразитись вірусом. Та й консультація потрібна була терміново, адже біль був дуже сильним. Вона встановила додаток Dobrodoc+ та обрала лікаря.

«Лікар мені зателефонував та розпитав про історію хвороби. Я сфотографувала на телефон свої попередні аналізи та надіслала йому. Лікар їх прокоментував та дуже доступно розказав, через що міг виникнути біль, – розповідає Валентина. – Він порадив мені, які ліки можна випити зараз, щоб стало легше, та призначив аналізи на час, коли карантин закінчиться. Ми обговорили, як допомогти моїм ниркам в майбутньому. А за кілька хвилин після розмови прислав в письмовому вигляді усі свої рекомендації, щоб я нічого не забула».

В Україну прийшов західний тренд – телемедицина. Чому це вигідно компаніям
Фото: Повноцінна консультація у зручному форматі з офісу, дому чи прямо у дорозі

Валентина планує і далі користуватись додатком Dobrodoc+ та консультуватись у того ж лікаря. Каже, що це дуже економить час та прибирає необхідність зайвий раз пересуватись містом.

За допомогою додатку DobroDoc+ можна отримати консультацію терапевта, педіатра, кардіолога, невролога, гінеколога та інших спеціалістів. Лікаря можна обрати самостійно. Записуватись заздалегідь не потрібно – достатньо описати питання, і фахівець відповість, а згодом зателефонує. Лікар допоможе розшифрувати аналізи, а всі поради лишаться у системі, щоб їх можна було переглянути.

В Україну прийшов західний тренд – телемедицина. Чому це вигідно компаніям
Фото: В особистій медичній карті зберігаються медичні висновки, результати аналізів і історія звернень до лікарів

Підключитись до системи може як окремий пацієнт, так і компанія. В другому випадку DobroDoc+ передбачає знижки та додаткові корпоративні функції.

Чому це вигідно компаніям

За пакет страхування для Юлії Несен її компанія платить близько 1500 гривень на місяць, тобто приблизно 18 тисяч гривень на рік. Витратити таку суму в якості бонуса для співробітників може собі дозволити далеко не кожен бізнес. Поліси, що коштують вдвічі-втричі дешевше, включають тільки мінімальний набір послуг – часто це лише екстрені або справді серйозні випадки.

Телемедицина може стати альтернативним варіантом для тих компаній, які не можуть собі дозволити оплатити пакет страхування співробітникам, але прагнуть про них піклуватись. Для корпоративних клієнтів річний абонемент коштує від 600 гривень – це в 10, а то й у 20 разів менше за страховий поліс. Таку суму може дозволити собі навіть дрібна та дуже економна компанія.

Ті ж, хто вже оплачують страхування для співробітників, можуть просто додати телемедицину до поліса. Користування Dobrodoc+ вже входить у страхові поліси від компаній «Альфа страхування», «Уніка» та «Провідна». Якщо в вашій компанії інша страховка, на послугу телемедицини від Dobrodoc+ можна підписатись окремо. Тоді ваші співробітники зможуть отримувати первинну консультацію онлайн, а при необхідності – їздити на аналізи по страховій.

В DobroDoc за кожною компанією закріплений свій менеджер, який допомагає керувати тарифними планами. Також за компанією закріплять команду експертів і лікарів, яка забезпечить вирішення будь-яких звернень індивідуально. Оплата пакета одного співробітника включає всіх членів його сім’ї. А ще для співробітників буде доступний медичний консьєрж 24/7 – подзвонити можна навіть вночі.

Крім зручного функціоналу для пацієнтів, є особисті кабінети для власників
бізнесу та ейчарів. У них можна легко додати чи відключити співробітника, а по закінченню року – отримати паспорт здоров’я колективу компанії.

Але головне – це зекономить час ваших співробітників. Замість того, щоб витрачати кілька робочих годин, щоб дістатись лікарні, вони вирішать свою проблему онлайн максимум за півгодини. До того ж, зможуть отримати консультацію фахівця, де б вони не знаходились, в будь-якій точці світу – наприклад, у відрядженні, або відпустці.

Окрім того, телемедицина дозволяє:

Як підключитись

Щоб підписати своїх співробітників на телемедицину від Dobrodoc+ пишіть на пошту service@dobrodoc.com. Мобільний додаток Dobrodoc+ можна скачати тут.

Довідка:

Мобільна клініка «Добродок» зі зручною функцією виклику лікаря додому працює в Києві з 2017 року. У грудні 2019 року на ринку з’явився унікальний сервіс Dobrodoc+, який дозволяє отримувати консультації лікарів через додаток для iOS і Android. Сьогодні мобільна клініка надає медичні послуги великим корпоративним клієнтам та страховим компаніям, зокрема, для «Альфа страхування», «Уніка», «Провідна».

В Україну прийшов західний тренд – телемедицина. Чому це вигідно компаніям

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS