Mind продовжує серію публікацій про те, як IT-компанії переживають рашистську навалу. Ця галузь – одна з небагатьох, яка оперативно поновила повноцінну роботу та здатна підтримувати економіку України валютними надходженнями. ІТ-компанії у 2022 році можуть принести понад 20 млрд грн податків. Минулого року експорт українських ІТ-послуг зріс на 36% – до $6,8 млрд. ІТ-галузь сплатила 23,5 млрд грн до держбюджету.
У цій публікації – кейс компанії Headway, яка створює EdTech-продукти. Її основне дітище – однойменний застосунок Headway – за три роки став світовим лідером за кількістю завантажень у ніші книжкових самарі та увійшов до трійки освітніх топзастосунків у США за версією App Store. Команда за цей час зросла з трьох до 120 спеціалістів. Офіс знаходився в Києві. А що зараз? Скільки людей вдалося евакуювати? Де оселилися команди? Які ринки приносять компанії основний дохід? Навіщо хедвеївці малюють плакати та створили колекції самарі про війну? Кого саме шукають для розширення команди? Про це та багато іншого Mind розповів CОО компанії Олександр Ворона.
На початку року через напруження в інформаційному полі стало очевидно, що потрібен BCP (business continuity planning), як в розрізі безпеки команди, так і бізнесу в цілому. Ми розробили кілька сценаріїв дій на випадок початку повномасштабної війни.
Першим пунктом плану була безпека людей, адже саме вони – головна цінність Headway. Тож одразу після вторгнення росії почали централізовано евакуйовувати команду та координувати виїзд співробітників, їхніх сімей із Києва та інших міст на захід України. Ми потурбувались не тільки про людей, які з нами давно, а й про тих, хто тільки підписав офер 23 лютого. Нові співробітники мали унікальний досвід онбордингу в умовах евакуації, який навряд чи знайдеш у західних HR-посібниках.
Не все вдавалося з перших спроб, особливо в Сумах та Чернігові. Але в підсумку понад 300 людей змогли дістатися в безпечні місця.
Організували прихисток, орендувавши для спеціалістів та їхніх сімей готель у Буковелі на місяць. Також надали додаткову фінансову допомогу всім, хто цього потребував.
Трохи видихнувши, почали релокацію всіх охочих співробітниць із їхніми дітьми та родичами у Варшаву, де оперативно відкрили офіс в березні. Організували для них тимчасове проживання в готелі, надали фінансову допомогу для переїзду та пошуку житла на тривалий термін.
Варшавський офіс вдалося знайти доволі швидко. Польські орендодавці розуміють ситуацію, тому пішли назустріч, аби максимально прискорити процес релокейту команди.
Наразі варшавський офіс став місцем не лише роботи, а й об’єднання – тут колеги малюють плакати для акцій на підтримку України, вечорами залишаються на піцу та спілкування. Хедвеївці в Польщі регулярно ходять на мітинги, адже головне завдання українців за кордоном – нагадувати світу про Україну, вимагати підтримки, зброї та гуртуватися.
Окрім офісу у Варшаві, орендували коворкінг для співробітників, які зупинилися у Львові. Також маємо хаб у Буковелі, де залишається певна частина наших колег.
У часи війни особливо важливо бути поруч зі своїми людьми та підтримувати живе спілкування. Тому попри те, що зараз Headway працює на ремоуті, люди об’єднуються на місцях. Зустрічатися в офісах та коворкінгах на планування, разом виходити на каву, вітати одне одного з днем народження – це те, що допомагає підтримувати відчуття спільноти та не почуватися ізольованими у важкі часи.
Щойно закрили базове безпекове питання – вивезли людей на захід України, повернулися до переналаштування бізнесу відповідно до нових реалій війни. Визначили для себе три головні напрями для спрямування зусиль команди:
Із перших днів контент-команда взялася за створення колекції самарі про війну в Україні для застосунку Headway. Використали наш продукт, рекламні майданчики, контакти із західними медіа та інші канали комунікації, аби розповісти багатомільйонній світовій аудиторії про злочини росії проти України. Контент супроводжується закликом донатити на ЗСУ та гуманітарні потреби українців.
Також об’єднали зусилля декількох команд та створили серію інфографік з безпеки, аби допомогти українцям уберегти себе та близьких під час війни. У матеріалах йдеться про те, як поводитися під час обстрілів і зустрічі з ворогом, захиститися за радіаційної чи хімічної небезпеки, надати домедичну допомогу та підтримати себе й інших людей психологічно, як жінкам потурбуватися про здоровʼя у критичних ситуаціях. Відповіді на ці та інші питання команда зібрала з офіційних джерел МОЗ і ДСНС, та оформила в PDF з приємним дизайном, яким зручно користуватися навіть за відсутності інтернету.
Для нас важливо підтримувати команду та дати співробітникам опору в ці турбулентні часи. Війна показала, що важлива не тільки фізична безпека, але й психологічна. Тому ми організували декілька лекцій із психологами та започаткували серію зустрічей «Як ти?», під час яких збираємося командою, ділимося власними переживаннями та емоціями й можемо бути максимально відкритими.
Також намагаємося підтримувати наші довоєнні командні традиції. Наприклад, раніше збиралися всією командою, аби привітати колег з днем народження або з річницею в компанії. Зараз раз на місяць зустрічаємося онлайн та проводимо колективні привітання. Замість традиційного подарунку перераховуємо кошти від компанії на благодійні фонди, які обирають іменинники.
Оскільки більшість хедвеївців люблять читати, ми мали в офісі спеціальну дошку, де кожен записував, що читає зараз і планує прочитати. Аби підтримувати цю традицію в новому форматі, відкрили групу на Goodreads. Такі маленькі традиції створювали особливо теплу атмосферу в команді та робили нас нами. А зараз вони допомагають нам зберігати відчуття спільності та стабільності.
Ми не скорочували команду, не зменшували і не затримували зарплати. Натомість продовжуємо наймати нових спеціалістів. З початку повномасштабної війни до команди приєдналося понад 20 новачків.
За статистикою DOU, під час війни кількість вакансій в IT скоротилася більше ніж удвічі, а кількість відгуків зросла. Ми відчули ці зміни на собі: у березні отримували в 10 разів більше відгуків на вакансії креативного спрямування (SMM-спеціалісти, дизайнери, копірайтери). Кількість відгуків на технічні позиції також відчутно зросла, як і швидкість закриття технічних вакансій. Наприклад, позицію Backend Developer закрили за два тижні під час війни, хоча раніше це забирало місяці.
Наразі маємо 15 відкритих вакансій, серед яких технічні позиції розробників і креативні в дизайні та SMM, і цей список постійно зростає.