Нещодавно у Львові відбулася ювілейна, десята, IT Arena. Цього року заявки на участь у конкурсі Startup Competition подали 138 проєктів, з яких 45 вийшли в півфінал. За головні призи змагалися десять команд у двох категоріях: традиційний трек і Defense-стартапи. Переможцями в першої категорії стали три стартапи. Що вони розробляють і як просуваються? Mind зібрав головні факти.
S.Lab: приз – $10 000
Стартап виробляє екологічне біорозкладне пакування. Заснувало компанію 2020 року подружжя Юлія Бялецька та Євген Томілін. Вони розробили технологію, за допомогою якої виробляють пакувальний матеріал на основі міцелію грибів і стебел технічних конопель. Продукти S. Lab мають повністю розкладатися у ґрунті за 30 днів. За словами засновників, їхні вироби схожі за властивостями на пінопласт: міцні, мають термоізолювальні та водовідштовхувальні властивості, добре тримають форму.
Свого часу, щоб залучати інвестиції та покупців, фаундери почали брати участь у різних конкурсах. S. Lab став одним із переможців Visa Elevator Pitch Day і конкурсу малих підприємців – двічі виграли по 100 000 грн. Потім отримали 80 000 євро від акселератора Startup Wise Guys. Першим офіційним клієнтом стартапу став ресторан «Альтруїст». Для них виготовили коробочки, у яких офіціанти виносять відвідувачам чек.
Після 24 лютого команда переїхала з України до Іспанії. Київську лабораторію довелося залишити. За словами співзасновниці, в Іспанії один із найбільших у Європі ринків технічної коноплі, тому легко знайти постачальників. Зараз команда будує там автоматизовану лінію виробництва. «Уже багато українських клієнтів повернулися до нас, до того ж напрацьовуємо нові партнерства з великими компаніями, тому плануємо найближчим часом будувати автоматизоване виробництво й в Україні», – зазначає Юлія Бялецька.
Окрім отриманих $10 000 на IT Arena стартапу вдалося також залучити $100 000 від ZAS Ventures, $10 000 від angel-інвестора Олександра Ремінного та $100 000 від Vesna Capital.
NUMO: приз – $8000
До запуску NUMO його засновники Юлія Овчаренко, Віталій Рожевський і Владислав Соломаха розвивали інший стартап – Mindist. Це застосунок для медитації. Тоді в нього проінвестували $260 000 український SID Ventures, засновники Restream і Reface, а ще ангели із США, Німеччини та Швейцарії. За словами фаундерів, бізнес-модель Mindist не виправдала себе, тому навесні 2022-го команда зробила півот і змістила фокус на Numo. Залучені кошти для попереднього продукту тепер використовуються для розвитку Numo.
Нове рішення допомагає людям з ADHD (синдромом дефіциту уваги з гіперактивністю). Користувачі отримують гейміфікований список справ. Можна додавати свої справи на день, розставляти пріоритети, сфокусовано працювати. А також публічно поширювати свої завдання іншим користувачам застосунку.
Numo – це не один мобільний застосунок, а ціла екосистема. Крім застосунку з публічними обіцянками виконувати справи, є інші продукти. ADHD Lifehacks – лайфхаки, як жити з ADHD. ADHD Noises – білий, рожевий і коричневий шуми для роботи та сну. Вони допомагають сфокусуватися. ADHD test – опитувальник. ADHD Affirmation – афірмації від ком’юніті для поліпшення самопочуття.
Jetbeep: приз – $5000
Це IoT-компанія, яка має декілька продуктів. Найновіший, за який отримали приз на IT Arena, – автономні поштомати для логістичних компаній, що працюють на ринках first-last-mile, ритейл та e-commerce. «З мережею інтегруються інші гравці ринку, їхні кур'єри можуть доставляти у наші поштомати. Водночас клієнти гравців ринку відкривають їх через застосунок гравця, не змінюючи свій операційний флоу. Для логістичних компаній це є перевагою, бо вони не інвестують кошти й час у створення своєї мережі поштоматів, а використовують вже наявну», – пояснюють у Jetbeep.
Заснували компанію Валерій Чекалкін та Олег Гордійчук. Зараз команда розробляє пілотний проєкт у Берліні на 300 поштоматів з партнером Rodina EG. Засновники Jetbbep зазначають, що рішення розв’язує три проблеми.
«Наші поштомати у декілька разів дешевші, витрати на встановлення зменшуються з 2500 до 100 євро, час встановлення – з 4 годин до 10 хвилин. Окрім цього, їх можна встановлювати будь-де, де є інтернет мережа. Тобто наше рішення оптимізує капітальні та операційні витрати, дозволяючи встановити поштомат там, де раніше це було неможливо», – пояснюють засновники.
Фаундери вклали у проєкт власні $10 000. А сумарні інвестиції складають близько $400 000. В стартап свого часу інвестували Startup Wise Guys, Techni Ventures, Lviv Tech Angles та IoT Hub.