Про помилки й уроки, демократичність та авторитарність, довіру й чуйність до команди розповідає екскомандувач підводного човна.
«Розверніть корабель. Уроки менеджменту від капітана підводного човна» – це книжка про командний дух, лідерство, відповідальність і повагу.
Докладніше – в огляді Mind.
Бекграунд. Девід Марке – екскомандувач підводного човна, експерт-консультант із питань лідерства, відомий оратор (фахівець із мовної інженерії), письменник.
Навчався у Військово-морській академії Сполучених Штатів Америки, а після її закінчення у 1981-му почав службу на флоті. Був капітаном Морських Сил і командувачем субмарини «Santa Fe», підводного човна «Olympia» (навіть після відставки Марке підводний човен продовжував отримувати нагороди, наскільки ефективно була організована ним робота команди).
Після припинення військової служби почав консультувати організації у сфері успішного управління по всьому світу. Пише мотиваційні книжки на основі власного досвіду лідерства. Визнаний найкращим спікером за версією часопису «Fortune».
Викладав у Школі професійних досліджень Колумбійського університету.
Книжка «Розверніть корабель. Уроки менеджменту від капітана підводного човна» відзначена часописом «USA Today» як одна з 12 найкращих книжок усіх часів у галузі бізнесу.
«Лідерство – це мистецтво, наука або дар, завдяки якому особа має владу й привілей спрямовувати думки, плани й дії інших таким чином, щоб отримати у своє розпорядження їхній послух, їхню впевненість, їхню повагу та їхню лояльну співпрацю і управляти ними. Скориставшись моделлю «лідер – виконавець», люди можуть зробити неймовірно багато, особливо якщо ними управлятимуть правильні боси. За цією моделлю розвивали фермерство, будували піраміди в Єгипті й зводили фабрики під час індустріальної революції. Вона згенерувала нереальну кількість прибутків. На ній збагатилися боси й власники, та й виконавцям від неї не було гірше. Саме тому модель «лідер – виконавець» така успішна й приваблива і від неї складно відійти. Структура «лідер – лідер» фундаментально відрізняється від структури «лідер – виконавець». У її основі лежить переконання, що кожен із нас може бути лідером, і насправді якраз дуже добре, якщо всі ми – лідери. Лідерство – не якась містична риса, яка у когось є, а в когось не зародилася. У кожному з нас для лідерства є все. Треба лише використовувати свої лідерські здібності в кожному аспекті робочого життя. Модель «лідер – лідер» не лише збільшує ефективність роботи, а й підіймає моральний дух людей. Вона робить компанію сильнішою. Що найважливіше – ці покращення будуть життєздатними, вони триватимуть перманентно – окремо від особистості лідера, незалежно від того, є він поруч чи ні. Структура «лідер – лідер» володіє внутрішньою міцністю і не залежить від однієї людини, яка завжди має рацію. Крім того, структура «лідер – лідер» природним чином породжує в організації нових лідерів. Її неможливо зупинити», – йдеться у книжці.
Видавництво: «Наш Формат»
Сюжет. Поганий керівник дає команди, хороший – повноваження. У цьому переконує Девід Марке – командувач субмарини «Santa Fe». За кілька років йому вдалося у прямому й переносному значенні розвернути корабель. Підводний човен, на якому офіцери раніше топили свої таланти, став плацдармом для гартування лідерських вмінь. Як Марке це вдалося? Він перетворив підлеглих на лідерів – надав їм повноваження діяти. Якщо ще вчора гаслом субмарини було «Роби, що сказали», то сьогодні – «Розкажи, що ти збираєшся зробити в цій ситуації».
Автор книжки створив таки стосунки, у яких моряки усвідомлювали: те, що вони роблять, справді важливо для всього екіпажу: «Більшу частину цього айсберга – 95% усіх рішень – реалізували без участі капітана чи повідомлення його про них».
Вам сподобається, якщо: ви хочете одержати дієві поради від командувача субмарини, як перетворити своїх співробітників на упевнених особистостей і лідерів, що ухвалюють чіткі та виважені рішення.
Вам не сподобається, якщо: ви не вірите у правило, що, коли від людей вимагати, щоб вони вникали у проблему і в її вирішення, вони почуватимуться важливою частиною управлінської вертикалі.
Головна причина прочитати: книжка підійде широкому колу читачів – усім, хто прагне стати успішним керівником і створити високоефективну команду майже в будь-якій сфері діяльності.
У тому ж дусі:
«Слабо» вчитися менеджменту в рабовласника, аутсайдера й убивці? Божевілля – подумаєте ви. А якщо це будуть люди, які «хакнули» систему й змінили культуру? Рабовласник організував успішне повстання рабів. Аутсайдер побудував найбільшу у світі імперію. А злочинець змінив жорстоку банду: тепер вона допомагає тим, хто вийшов із в’язниці. Саме на цих прикладах Бен Горовіц виводить моделі культури в організації.
Бен Горовіц – підприємець, інвестор, співзасновник венчурного фонду Andreessen Horowitz. Сприяв появі першого інтернет-браузера Mosaic, працював над одним із перших «хмарних сервісів» Loudcloud і як венчурний інвестор вкладав у розвиток Airbnb, Facebook, Twitter, Skype та понад 150 інших компаній.
Джим Коллінз аналізує діяльність і структуру компаній, яким вдалося здійснити прорив у вищу лігу бізнесу. Він відібрав фірми, які, попри всі кризи, 15 років поспіль показували найкращі результати у своїй галузі. Як Gillette, Kimberly-Clark, Philip Morris та іншим вдалося взяти настільки високу планку? Джим Коллінз вивів формулу – дев’ять кроків, які дозволять розкрутити маховик успіху до швидкості, яка приносить шалені прибутки.
Робота «Від хорошого до великого» стала світовим бестселером і була перекладена 35 мовами світу. Її тираж – понад 5 млн екземплярів.
Джим Коллінз – американський дослідник, письменник, бізнес-консультант. Викладав у Стенфордському університеті, 1992 року одержав премію за видатні успіхи у викладацькій діяльності. У 1995 році створив лабораторію менеджменту, де досі проводить дослідження та читає лекції керівникам приватного і державного сектора.