Книжка тижня: «Розверніть корабель. Уроки менеджменту від капітана підводного човна» Девіда Марке
У чому переваги структури «лідер – лідер» над моделлю «лідер – виконавець»?

Про помилки й уроки, демократичність та авторитарність, довіру й чуйність до команди розповідає екскомандувач підводного човна.
«Розверніть корабель. Уроки менеджменту від капітана підводного човна» – це книжка про командний дух, лідерство, відповідальність і повагу.
Докладніше – в огляді Mind.
Бекграунд. Девід Марке – екскомандувач підводного човна, експерт-консультант із питань лідерства, відомий оратор (фахівець із мовної інженерії), письменник.
Навчався у Військово-морській академії Сполучених Штатів Америки, а після її закінчення у 1981-му почав службу на флоті. Був капітаном Морських Сил і командувачем субмарини «Santa Fe», підводного човна «Olympia» (навіть після відставки Марке підводний човен продовжував отримувати нагороди, наскільки ефективно була організована ним робота команди).
Після припинення військової служби почав консультувати організації у сфері успішного управління по всьому світу. Пише мотиваційні книжки на основі власного досвіду лідерства. Визнаний найкращим спікером за версією часопису «Fortune».
Викладав у Школі професійних досліджень Колумбійського університету.
Книжка «Розверніть корабель. Уроки менеджменту від капітана підводного човна» відзначена часописом «USA Today» як одна з 12 найкращих книжок усіх часів у галузі бізнесу.
«Лідерство – це мистецтво, наука або дар, завдяки якому особа має владу й привілей спрямовувати думки, плани й дії інших таким чином, щоб отримати у своє розпорядження їхній послух, їхню впевненість, їхню повагу та їхню лояльну співпрацю і управляти ними. Скориставшись моделлю «лідер – виконавець», люди можуть зробити неймовірно багато, особливо якщо ними управлятимуть правильні боси. За цією моделлю розвивали фермерство, будували піраміди в Єгипті й зводили фабрики під час індустріальної революції. Вона згенерувала нереальну кількість прибутків. На ній збагатилися боси й власники, та й виконавцям від неї не було гірше. Саме тому модель «лідер – виконавець» така успішна й приваблива і від неї складно відійти. Структура «лідер – лідер» фундаментально відрізняється від структури «лідер – виконавець». У її основі лежить переконання, що кожен із нас може бути лідером, і насправді якраз дуже добре, якщо всі ми – лідери. Лідерство – не якась містична риса, яка у когось є, а в когось не зародилася. У кожному з нас для лідерства є все. Треба лише використовувати свої лідерські здібності в кожному аспекті робочого життя. Модель «лідер – лідер» не лише збільшує ефективність роботи, а й підіймає моральний дух людей. Вона робить компанію сильнішою. Що найважливіше – ці покращення будуть життєздатними, вони триватимуть перманентно – окремо від особистості лідера, незалежно від того, є він поруч чи ні. Структура «лідер – лідер» володіє внутрішньою міцністю і не залежить від однієї людини, яка завжди має рацію. Крім того, структура «лідер – лідер» природним чином породжує в організації нових лідерів. Її неможливо зупинити», – йдеться у книжці.
Видавництво: «Наш Формат»
Сюжет. Поганий керівник дає команди, хороший – повноваження. У цьому переконує Девід Марке – командувач субмарини «Santa Fe». За кілька років йому вдалося у прямому й переносному значенні розвернути корабель. Підводний човен, на якому офіцери раніше топили свої таланти, став плацдармом для гартування лідерських вмінь. Як Марке це вдалося? Він перетворив підлеглих на лідерів – надав їм повноваження діяти. Якщо ще вчора гаслом субмарини було «Роби, що сказали», то сьогодні – «Розкажи, що ти збираєшся зробити в цій ситуації».
Автор книжки створив таки стосунки, у яких моряки усвідомлювали: те, що вони роблять, справді важливо для всього екіпажу: «Більшу частину цього айсберга – 95% усіх рішень – реалізували без участі капітана чи повідомлення його про них».
Вам сподобається, якщо: ви хочете одержати дієві поради від командувача субмарини, як перетворити своїх співробітників на упевнених особистостей і лідерів, що ухвалюють чіткі та виважені рішення.
Вам не сподобається, якщо: ви не вірите у правило, що, коли від людей вимагати, щоб вони вникали у проблему і в її вирішення, вони почуватимуться важливою частиною управлінської вертикалі.
Головна причина прочитати: книжка підійде широкому колу читачів – усім, хто прагне стати успішним керівником і створити високоефективну команду майже в будь-якій сфері діяльності.
У тому ж дусі:
Бен Горовіц «Ви те, що ви робите. Як створити корпоративну культуру»

«Слабо» вчитися менеджменту в рабовласника, аутсайдера й убивці? Божевілля – подумаєте ви. А якщо це будуть люди, які «хакнули» систему й змінили культуру? Рабовласник організував успішне повстання рабів. Аутсайдер побудував найбільшу у світі імперію. А злочинець змінив жорстоку банду: тепер вона допомагає тим, хто вийшов із в’язниці. Саме на цих прикладах Бен Горовіц виводить моделі культури в організації.
Бен Горовіц – підприємець, інвестор, співзасновник венчурного фонду Andreessen Horowitz. Сприяв появі першого інтернет-браузера Mosaic, працював над одним із перших «хмарних сервісів» Loudcloud і як венчурний інвестор вкладав у розвиток Airbnb, Facebook, Twitter, Skype та понад 150 інших компаній.
Джим Коллінз «Від хорошого до величного»

Джим Коллінз аналізує діяльність і структуру компаній, яким вдалося здійснити прорив у вищу лігу бізнесу. Він відібрав фірми, які, попри всі кризи, 15 років поспіль показували найкращі результати у своїй галузі. Як Gillette, Kimberly-Clark, Philip Morris та іншим вдалося взяти настільки високу планку? Джим Коллінз вивів формулу – дев’ять кроків, які дозволять розкрутити маховик успіху до швидкості, яка приносить шалені прибутки.
Робота «Від хорошого до великого» стала світовим бестселером і була перекладена 35 мовами світу. Її тираж – понад 5 млн екземплярів.
Джим Коллінз – американський дослідник, письменник, бізнес-консультант. Викладав у Стенфордському університеті, 1992 року одержав премію за видатні успіхи у викладацькій діяльності. У 1995 році створив лабораторію менеджменту, де досі проводить дослідження та читає лекції керівникам приватного і державного сектора.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].