Mind продовжує постійну авторубрику, в якій ми пишемо про автомобільні новинки українського авторинку.
Ринок прогресивних екологічних автівок потроху приростає новими гравцями. Відтепер за покупців, що переймаються екологією та йдуть в ногу з інноваціями, боротиметься хетчбек Hyundai IONIQ. Його можна придбати в одному з двох виконань – гібридному Hybrid або електричному Electric.
Формфактор у цілому нагадує славнозвісний гібрид Toyota Prius – це п’ятидверний хетчбек, що за розмірами трохи більше за звичайні автівки С-класу (довжина IONIQ складає 4470 мм). Схожість між двома моделями помітна навіть у деталях: це приплюснутий передок, плавно спадаючий дах та додаткове віконце на п’ятій двері, за якою розміщено досить місткий багажник. Але в даному випадку це аж ніяк не плагіат, а своєрідна дань пошани моделі, яка стала першопрохідцем класу гібридів і, власне, завдяки якій вони й стали популярними.
Базовим вважається IONIQ Hybrid – версія із бензиновим двигуном у парі з електромотором. Останній допомагає ДВЗ на розгоні, а ось окремий електричний режим відсутній. Така автівка пропонується в Україні в чотирьох комплектаціях (Comfort, Prestige, Premium и TOP) та коштує від 720 800 грн. Суто електричний IONIQ Electric на одній зарядці може проїхати, як запевняє виробник, до 280 км. Машина має три рівні оснащення (Comfort, Premium и TOP) та прогнозовано вищу ціну – від 921 200 грн.
Наприкінці цього року або на початку наступного гама IONIQ розшириться ще однією версією. А саме – гібридом з можливістю підзарядки від електромережі. Така машина матиме такий самий бензиновий двигун, що й базова версія, та удосконалену електричну складову – електромотор збільшеної потужності та більш ємну батарею. У результаті з’явився суто електричний режим руху з запасом ходу до 50 км.
Технічні особливості. Базова версія IONIQ Hybrid оснащена бензиновим двигуном 1.6 GDI сімейства Kappa, що працює за економічним циклом Аткінсона. Він розвиває потужність 105 к.с. та функціонує в парі з шестиступінчатим «роботом». Між двигуном і трансмісією встановлено електромотор на 43,5 к.с. Сукупна віддача силової установки становить 141 к.с., що трохи більше, ніж у Пріуса (122 к.с.). Та й батарея у IONIQ Hybrid має більшу ємність, ніж у японського гібрида, – 1,56 кВт∙год проти 0,7–1,3 кВт∙год. На електротязі машина може розганятися до 120 км/год, а у гібридному режимі заявлена витрата палива складає 4,3 л/100 км.
Суто електричний IONIQ Electric – це електромотор потужністю 120 к.с. та тягова батарея ємністю 28 кВт∙год. Заявлений запас ходу – 280 км, але у реальності, як і у випадку з усіма іншими електромобілями, дальність помітно залежатиме від манери їзди та ступеня використання допоміжних систем (кліматична установка, аудіосистема).
Конкуренти. Формальним конкурентом гібридної версії IONIQ є згадувана Toyota Prius, але в Україні вона поки що використовується виключно Національною поліцією – у вільному продажі офіційних дилерів Toyota модель відсутня. Не продають у нас і співплатформенні Chevrolet Bolt та Opel Ampera – на світовому ринку це також конкуренти IONIQ. Для електричної версії прямого конкурента теж важкувато знайти – український ринок електромобілів все ще перебуває в процесі становлення. Тому поки що корейська модель залишатиметься такою собі річчю в собі – як, власне, будь-який інший електромобіль на українських автошляхах.
Переваги, або що сподобається. IONIQ приваблює непоганим оснащенням. Уже в базовій комплектації гібрида та електромобіля присутні сім подушок безпеки, клімат-контроль, круїз-контроль, камера заднього виду, датчик світла тощо. Дорожчі версії мають новітні електронні системи стеження за дорожньою розміткою, панорамний дах, вентильовані сидіння. Також не треба забувати про «зелений» імідж – серед українців це поки що одна з головних причин купівлі гібридного автомобіля чи електромобіля.
Недоліки, або що може не сподобатися. У випадку з електричною версією IONIQ Electric це, як не важно здогадатися, обмежений пробіг на одній зарядці та необхідність пошуку зарядної станції, яка за потужністю перевищує можливості побутової електромережі. Все це обмежує використання автівки суто містом. Утім, потенційні покупці це добре розуміють, тож і купують електрокари цілком свідомо.
Ціна. IONIQ Hybrid – від 720 800 до 890 700 грн, IONIQ Electric – від 921 200 до 1 059 800 грн.