ДП «Антонов»: аеропорт Гостомеля поки що не готовий до обслуговування регулярних пасажирських рейсів

Раніше прем’єр-міністр наголошував на тому, щоб перетворити цей аеропорт на базу для лоукостерів

Фото: Вікіпедія

Перетворення аеродрому біля Гостомеля на аеропорт, здатний приймати регулярні пасажирські рейси, вимагає дуже значних затрат часу та фінансів, повідомили Mind.ua у прес-службі ДП «Антонов».

«За свою 70-річну історію аеродром приймав пасажирські судна, але це були поодинокі випадки. Зараз до обслуговування регулярних пасажирських рейсів він однозначно не готовий», – сказала Олена Желязо, керівник відділу зі зв'язків з громадськістю ДП «Антонов». «Набір вимог до аеропорту для відповідності правилам обслуговування пасажирських рейсів дуже великий, починаючи від довжини посадкової смуги, термінальної ємності та закінчуючи станом туалетів. Для отримання сертифікату пасажирського аеропорту потрібно привести аеродром у відповідність усім цим вимогам», – зазначає Желязо.

За її словами, у ДП чекають, коли рішення, прийняте на рівні Кабміну, буде донесено до підприємства у вигляді програми дій або якогось бізнес-плану. Желязо передбачає, що в разі перепрофілювання терміналу тільки на паперову роботу може піти від трьох до шести місяців.

Сьогодні аеродром біля Гостомеля є частиною авіакомпанії «Авіалінії Антонова», яка в свою чергу є структурним підрозділом ДП «Антонов». Це підприємство знаходиться в підпорядкуванні ДП «Укроборонпром». Аеродром біля Гостомеля – це льотно-випробувальна і довідна база для літаків типу Ан-124 «Руслан», Ан-225 «Мрія», середньомагістрального вантажного літака Ан-132 та інших. Аеропортом базування літаків «Авіаліній Антонова» у рамках контрактів з НАТО, у тому числі за програмою SALIS, є німецький аеропорт Лейпциг-Халле.

Нагадаємо, 17 липня прем'єр-міністр України Володимир Гройсман виступив за активний розвиток аеропорту біля Гостомеля, що наразі є базою для літаків ДП «Антонов» і авіакомпанії «Авіалінії Антонова», і перетворення його на базовий аеропорт для лоукостерів, зокрема ірландської компанії Ryanair.

«Ми виступаємо за єдині правила (залучення авіакомпаній), у тому числі для лоукостерів. При цьому у нас є різні аеропорти, є аеропортові термінали. Тож потрібна програма і нові правила залучення авіаперевізників», – сказав Гройсман.

Він підкреслив, що шлях залучення авіакомпаній у найбільший в Україні міжнародний аеропорт Бориспіль (Київ) – зрозумілий. Але, окрім Борисполя, столиця має ще два аеропорти – Київ та біля Гостомеля. І розвивати їх також необхідно.

10 липня Ryanair офіційно оголосив про відмову від виходу на український ринок. Причиною відмови перевізник назвав нездатність аеропорту Бориспіль дотримуватися угоди, досягнутої в Мінінфраструктури з представниками аеропорту і нинішнім гендиректором підприємства Павлом Рябікіним у березні цього року.

17 липня стало відомо, що українська сторона нарешті знайшла консенсус, підготувавши єдину позицію для подальших переговорів з провідним європейським лоукост-авіаперевізником Ryanair щодо польотів до України.

Доповнено. Вже після публікації новини до редакції Mind.ua звернулися представники ДП «Антонов» та попросили викласти їхній коментар у такій редакції: «ДП «АНТОНОВ» зацікавлений у використанні аеродрому в Гостомелі для обслуговування лоу-кост авіакомпаній. На виконання розпорядження Прем'єр-міністра України Володимира Гройсмана, яке було надане під час наради за участю представників ДП «АНТОНОВ» в Кабінеті міністрів України, сформовано робочу групу з підготовки бізнес-плану щодо використання аеродрому «Київ-Антонов», смт. Гостомель, для обслуговування лоу-кост авіакомпаній.

Цей аеродром сертифікований за 1 категорією ICAO, може приймати та відправляти повітряні судна цілодобово протягом усього року. На теперішній час літовище використовується як порт для вантажних літаків та проведення льотних  випробувань. Розвиток його інфраструктури в напрямку забезпечення обслуговування пасажирів стане корисним не лише для аеропорту, а й для регіону в цілому. Одним з важливих факторів стане створення нових робочих місць».

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS