Головний редактор видання Clean Technica Захарі Шахан поділився прогнозом, як у найближчі 13 років розвиватиметься транспортна галузь. Цей прогноз дуже оптимістичний для виробників електромобілів і песимістичний – для нафтових компаній, повідомляє HighTech.
На ринку починають з'являтися перші електромобілі за доступними цінами з пристойною дальністю пробігу: Tesla Model 3, Renault Zoe, Chevy Bolt. Ці та інші моделі підігрівають інтерес і продажі в США, Європі та Китаї. Збільшується мережа станцій зарядки, які все частіше інтегруються в інфраструктуру торгових і розважальних центрів. Великі корпорації оголошують про свої майбутні плани перейти на електродвигуни.
Ідея електричного транспорту проникає в свідомість пересічного споживача. Продажі моделей Tesla і Nissan LEAF збільшуються, а дизельних і бензинових автомобілів – падають (чималу роль в цьому зіграють заборони на дизельний транспорт, введені в багатьох європейських країнах). Мережа станцій Tesla Supercharger об'єднує практично всі великі міста США і Європи. Анонсується Tesla Model Y.
Частка електрокарів на ринках Нідерландів, Франції, Німеччини та Великобританії досягає 10%. І в Європі, і в США починає електрифікуватися ринок доставки вантажів.
У Неваді закінчується будівництво Tesla Gigafactory, ще одну фабрику будують в одному зі штатів або за кордоном. З'являються перші Model Y, Tesla нарощує виробництво електричних фур.
Через зниження попиту нафтові компанії зазнають збитків, те ж саме стосується і автовиробників, зволікати з переходом на електромотори. Ford і GM близькі до банкрутства. Інвестори вкладають великі кошти в фабрики акумуляторів. Частка важких електровантажівок на ринках Європи і США досягає 10-20%, електробусів – більше 70%.
Найбільші нафтові компанії оголошують про своє банкрутство. Частка продажів гібридів у США і Європі сягає 20 – 25%. Ціни на літій-іонні батареї значно знижуються.
Більшість споживачів усвідомлює переваги гібридного транспорту, а найбільш передові вже пересідають на повністю електричний.
Майже всі нові моделі вже конструюються повністю електричними.
У великих містах починає розвиватися автономний транспорт, але поки що тільки у вигляді роботаксі. Частка гібридів серед нових автомобілів досягає 23 – 50% в Європі і США, в Китаї – 50 – 70%. Традиційні заправки і автомайстерні поступово закриваються.
За ці п'ять років завершується фаза переходу на електротранспорт і розвиток інфраструктури. Для більшості стає простіше, зручніше і дешевше користуватися таксі-безпілотником, ніж купувати власну машину. Китайські бренди проникають на ринки США і Європи. У містах стає набагато чистіше і тихіше.
Усвідомлюють неминучість переходу на електротранспорт і країни-експортери нафти.
Нафтові компанії давно впали в ціні, пережили або переживають реструктуризацію і стикаються з судовими процесами по всьому світу за їх роль у спотворенні наукових знань про глобальне потепління і зміну клімату.
Згідно з оновленим звітом ОПЕК, до 2040 року на дорогах по всьому світу курсуватиме 266 млн електромобілів, а їх частка складе 12% всього автомобільного ринку.
Більш деталізований аналіз, як поводиться нафтова галузь перед обличчям неминучих змін, читайте в матералі Mind «Повстання електромашин: чи загрожує світовій нафтовій промисловості розвиток електромобілів?»