Кабінет міністрів пропонує спростити процедури виділення земельних ділянок для проектів державно-приватного партнерства (ДПП) у формі концесії, зміни до порядку концесії на ринках, що перебувають у стані природної монополії, щодо будівництва та експлуатації автомобільних доріг та інші зміни щодо регулювання діяльності у сфері концесії
Відповідні пов'язані законопроекти №8125, яким зокрема передбачено чітке розмежування регулювання концесії та інших форм здійснення ДПП, №8126, яким передбачено відповідні зміни до Бюджетного кодексу, №8127 – зміни до Податкового кодексу та №8128 – зміни до закону «Про публічні закупівлі», Кабінет міністрів зареєстрував у Верховній Раді.
Так, законопроектом «Про концесії» (№8125) передбачено запровадження єдиної процедури ініціювання та прийняття рішення щодо здійснення ДПП, прозорого вибору концесіонера, можливості залучення радників та незалежних експертів для підготовки проектів ДПП у формі концесії.
Крім того, законопроектом вводяться додаткові гарантії для концесіонерів та кредиторів, зокрема, передбачення концесійним договором права заміни концесіонера на іншого концесіонера.
Також автори документу пропонують запровадити процедуру трансформації оренди в концесію у разі відповідного звернення зі сторони орендаря.
Запропонований законопроект також врегульовує й систему розгляду спорів у зазначеній сфері, зокрема передбачає можливість передачі вирішення спорів, що виникають у зв’язку з виконанням концесійного договору, міжнародному комерційному або інвестиційному арбітражу.
Водночас законопроектом передбачена можливість ініціювання концесії потенційним концесіонером, а також запропоновано чіткий механізм контролю та моніторингу за виконанням концесійних договорів та чітке регулювання права власності на об’єкт концесії, метою якого є збереження за державою/територіальною громадою права власності на об’єкт концесії.
Загалом законопроект, ініційований Мінінфраструктури, усуває застарілі законодавчі норми у сфері концесії та приводить їх у відповідність до міжнародної практики.
Як писав Mind, міністерство вже запланувало два пілотні проекти в зазначеній сфері – у ДП «Стивідорна компанія «Ольвія» та ДП «Херсонський морський торговельний порт» – на загальну суму приблизно $300 млн.