Мінінфраструктури витратить $300 млн на 2 пілотні проекти у морських портах Ольвія та Херсон

Мінінфраструктури витратить $300 млн на 2 пілотні проекти у морських портах Ольвія та Херсон

Кошти підуть на модернізацію, переобладнання та будівництво нового терміналу та причалів

Мінінфраструктури витратить $300 млн на 2 пілотні проекти у морських портах Ольвія та Херсон
Фото: Уніан

Мінінфраструктури оголосило про запуск 2 пілотних проектів в рамках державно-приватного партнерства (ДПП) – у ДП «Стивідорна компанія «Ольвія» та ДП «Херсонський морський торговельний порт», на загальну суму приблизно $300 млн, які відкриють шлях до концесії, йдеться на сайті міністерства.

Про це йшлося під час координаційної зустрічі на чолі з Міністром інфраструктури України Володимиром Омеляном із консорціумом міжнародних консультантів, яких було обрано ЄБРР для розробки техніко-економічних обґрунтувань та підготовки тендерної документації для обох проектів.

«Проекти передбачають залучення приватних інвестицій у обсязі до $45 млн для модернізації, переобладнання та збільшення потужностей по перевалці ДП «ХМТП» та залучення близько $250 млн для будівництва нового терміналу та причалів на території ДП «СК «Ольвія», що сприятиме підвищенню потужності обробки вантажів, забезпечить розвиток суміжної інфраструктури (залізнична станція, електромережі, автодороги), та, як наслідок, підвищить економічну активність у регіоні», – йдеться у повідомленні.

Так, під час зустрічі Омелян зазначив, – «Якщо зазначені проекти відбудуться, це буде однозначним успіхом для України і чітким сигналом для іноземних інвесторів. Якщо ж з тих чи інших причин проекти будуть зірвані, про концесію в Україні можна буде забути на роки вперед».

Водночас, керівник Адміністрації морських портів України (АМПУ) Райвіс Вецкаганс зауважив, що концесія як механізм ДПП є ефективним методом залучення приватних інвестицій для розвитку об’єктів портової інфраструктури, але для України він є досить новим, тому потребує детального опрацювання.

«Роботу над попередніми ТЕО (техніко-економічних обґрунтувань – ред.) проектів було розпочато наприкінці 2016 року, та сьогодні, завдяки активній спільній роботі Міністерства інфраструктури України, офісу SP3ILNO та АМПУ протягом минулого року, ми виходимо на завершальний підготовчий етап реалізації проектів концесії в Ольвії та Херсоні», – зауважив керівник АМПУ.

Як повідомляється, у найближчі тижні команда експертів та консультантів повноцінно приступає до розробки  ТЕО проектів. 

Так, Мінінфраструктури було ініціатором розробки законопроекту «Про концесії», який було схвалено Урядом наприкінці 2017 року і, який має бути внесений до парламенту вже у березні 2018 року.

Як нагадують у міністерстві, у травні 2017 року за підтримки Світового Банку та ЄБРР було успішно завершено розробку попередніх ТЕО пілотних концесійних проектів, які показали доцільність подальшої розробки  детальних ТЕО.

Наприкінці 2017 року відбулось підписання меморандуму про співпрацю між Міністерством інфраструктури України та IFC, а також угоди між ДП «АМПУ» та ЄБРР  щодо подальшої підготовки техніко-економічного обґрунтування пілотних проектів.

Водночас, у лютому 2018 року ЄБРР було відібрано консорціум міжнародних консультантів для розробки техніко-економічних обґрунтувань та підготовки тендерної документації для обох проектів.

Як писав Mind, на початку лютого було затверджено план-схему розвитку морського порту «Южний» до 2038 року, який передбачає реалізацію 25 проектів спільно з державними та приватними інвесторами.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті