Старі моделі оподаткування не дозволяють країнам ЄС збирати адекватний податок з компаній на кшталт Google і Facebook. На сьогодні інтернет-гіганти сплачують у середньому 10% податків від свого прибутку. Звичайні концерни, які працюють по всьому світу, щороку сплачують близько 23% податків. У Єврокомісії розробили нові пропозиції, передає DW.
Великі інтернет-фірми, які майже всі базуються в США, сплачують більшу частку своїх скромних податків там, хоча значну частину своїх прибутків вони отримують в Європі та інших регіонах світу.
Досі багатонаціональні інтернет-компанії свої прибутки згідно з правом США легко переміщали до своїх дочірніх компаній, розташованих у країнах з низьким оподаткуванням, серед яких країни ЄС, як Нідерланди, Люксембург або Ірландія.
Європейський Союз тепер хоче виступити проти цієї кричущої нерівності. Єврокомісар з питань фінансів П'єр Московічі запропонував у Брюсселі додаткове оподаткування у 3% щодо певних видів бізнесу в інтернеті. Вони повинні будуть прямо сплачувати податок на рекламу в мережі, за надання послуг та за продаж даних третій стороні, незалежно від того, де фізично базується їхнє підприємство.
У тому ж ключі Єврокомісія висунула другу пропозицію: прибутки компаній в інтернеті повинні в майбутньому оподатковуватися в тій країні, де їх здобуто, тобто там, де і є їх клієнтура.