Мінекономрозвитку (МЕРТ) наголошує, що Україні для повної модернізації її існуючої транспортної інфраструктури необхідно $35 млрд та житлово-комунальної інфраструктури – $25 млрд, йдеться у повідомленні на сайті міністерства.
Як зазначається, так прокоментував заступник міністра економічного розвитку і торгівлі України Михайло Тітарчук ухвалення Верховною Радою законопроекту «Про концесії» №8125, який, зокрема, передбачає можливість її застосування у будь-якій сфері господарської діяльності, як на загальнодержавному, так і на місцевому рівнях.
«Ухвалення законопроекту є вимогою часу, оскільки чинне законодавство в цій сфері працює неефективно. Воно не забезпечує балансу інтересів та відповідальності сторін концесії. Новий законопроект відкриває нові можливості для співпраці держави та бізнесу і забезпечить залучення інвестицій у соціальну, транспортну, енергетичну, житлово-комунальну інфраструктуру, охорону здоров’я та надання нової якості послуг для нашого населення», – зазначив Тітарчук.
Так, за його словами, оновлене концесійне законодавство відкриє нові можливості для залучення інвестицій та сприятиме втіленню масштабних проектів у всіх регіонах України, включаючи суттєве покращення її інфраструктури. Він навів приклад, що за 2017 рік у країнах ЄС укладено 40 угод концесії на суму близько 14 млрд євро. Для порівняння: Україні для повної модернізації її існуючої транспортної інфраструктури необхідно $35 млрд, житлово-комунальної інфраструктури – $25 млрд.
Нагадаємо, Кабінет міністрів зареєстрував у березні декілька пов'язаних законопроектів щодо регулювання концесії та інших форм державно-приватного партнерства (ДПП), зокрема №8125, який 3 квітня 2018 року вже ухвалено Верховною Радою у першому читанні. Крім того, Кабмін пропонує й інші законодавчі ініціатив у цій сфері – законопроект №8126, яким передбачено відповідні зміни до Бюджетного кодексу, №8127 – зміни до Податкового кодексу та №8128 – зміни до закону «Про публічні закупівлі».
Так, Кабмін пропонує спростити процедури виділення земельних ділянок для проектів ДПП у формі концесії, зміни до порядку концесії на ринках, що перебувають у стані природної монополії, щодо будівництва та експлуатації автомобільних доріг та інші зміни щодо регулювання діяльності у сфері концесії.
Концесія – це найпоширеніша форма ДПП, яка передбачає, що держава передає об’єкти, якими вона володіє, приватному бізнесу в оренду з метою залучення приватних інвестицій для модернізації, створення нової інфраструктури та надання якісних суспільно значущих послуг.