Кабмін пропонує удосконалити правову діяльність у сфері концесії
Зміни стосуються земельних питань, природних монополій, будівництва та експлуатації автомобільних доріг для проектів у цій сфері

Кабінет міністрів пропонує спростити процедури виділення земельних ділянок для проектів державно-приватного партнерства (ДПП) у формі концесії, зміни до порядку концесії на ринках, що перебувають у стані природної монополії, щодо будівництва та експлуатації автомобільних доріг та інші зміни щодо регулювання діяльності у сфері концесії
Відповідні пов'язані законопроекти №8125, яким зокрема передбачено чітке розмежування регулювання концесії та інших форм здійснення ДПП, №8126, яким передбачено відповідні зміни до Бюджетного кодексу, №8127 – зміни до Податкового кодексу та №8128 – зміни до закону «Про публічні закупівлі», Кабінет міністрів зареєстрував у Верховній Раді.
Так, законопроектом «Про концесії» (№8125) передбачено запровадження єдиної процедури ініціювання та прийняття рішення щодо здійснення ДПП, прозорого вибору концесіонера, можливості залучення радників та незалежних експертів для підготовки проектів ДПП у формі концесії.
Крім того, законопроектом вводяться додаткові гарантії для концесіонерів та кредиторів, зокрема, передбачення концесійним договором права заміни концесіонера на іншого концесіонера.
Також автори документу пропонують запровадити процедуру трансформації оренди в концесію у разі відповідного звернення зі сторони орендаря.
Запропонований законопроект також врегульовує й систему розгляду спорів у зазначеній сфері, зокрема передбачає можливість передачі вирішення спорів, що виникають у зв’язку з виконанням концесійного договору, міжнародному комерційному або інвестиційному арбітражу.
Водночас законопроектом передбачена можливість ініціювання концесії потенційним концесіонером, а також запропоновано чіткий механізм контролю та моніторингу за виконанням концесійних договорів та чітке регулювання права власності на об’єкт концесії, метою якого є збереження за державою/територіальною громадою права власності на об’єкт концесії.
Загалом законопроект, ініційований Мінінфраструктури, усуває застарілі законодавчі норми у сфері концесії та приводить їх у відповідність до міжнародної практики.
Як писав Mind, міністерство вже запланувало два пілотні проекти в зазначеній сфері – у ДП «Стивідорна компанія «Ольвія» та ДП «Херсонський морський торговельний порт» – на загальну суму приблизно $300 млн.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].