Крюківський вагонобудівний завод за останні 2 роки підвищив ціни на вагони для «Укрзалізниці» на 65 %, повідомляється на Залізничному інформаційному порталі.
Зокрема, договором між «Укрзалізницею» та КВБЗ від 2016 року передбачалася вартість купейного пасажирського вагона спального типу у понад 16,9 млн грн (з ПДВ тут і далі).
За договором від квітня 2017 року – понад 23,3 млн грн. Тоді як в травні 2018 року – 28 млн грн (у системі ProZorro).
«Таким чином, користуючись монопольним становищем, Крюківський вагонобудівний завод за останні два роки підвищив ціни на вагони на 65,4% в національній валюті, а в доларовому еквіваленті – на 57%», – констатують фахівці Укрзалізниці.
За даними Держстату, індекс цін на іншу продукцію машинобудування за відповідний період зріс лише на 29,4%, а загальний індекс цін виробників – на 42,2%. Також за цей період курс долара зріс на 5,6 %, а інфляція в країні становила 27,2%. Отже, на думку фахівців «Укрзалізниці» таке суттєве підвищення вартості пасажирського вагона не має жодного економічного обґрунтування.
Окрім того, «Укрзалізниця» звинувачує завод у значно вищій ціні, ніж у інших виробників: КВБЗ пропонує свої вагони за ціною понад $1 млн 70 тис. (2017 рік), тоді як, наприклад, Тверський вагонобудівний завод – за $825 тис (на 30% дешевше).
Нагадаємо, НАБУ виграло справу проти «Укрзалізниці» щодо договору на поставку кріплень до шпал за 151,73 млн грн.
Також зазначимо, що протягом цього року ПАТ «Укрзалізниця» запланувала безпрецедентні інвестиції – 26 млрд грн.