Державна нафтова компанія Азербайджану SOCAR розглядає варіант організації поставок великих контейнерних партій мінеральних добрив (карбаміду) по транспортному коридору «Азербайджан – Україна» через Одеський морський порт, повідомляєвидання «Порти України».
Як повідомила прес-служба Одеської філії Адміністрації морських портів України (ОФ ДП «АМПУ»), умови організації поставок обговорювалися 10 серпня на зустрічі в Одесі, в якій взяли участь операційний директор Європейської економічної палати в Україні Іван Бунтов, заступник начальника департаменту маркетингу компанії SOCAR Максуд Махмудов, а також представники адміністрації Одеського порту.
Як зазначається, приводом для зустрічі стало відкриття у жовтні-листопаді карбамідного заводу SOCAR в Сумгаїті. Як очікується, виробнича потужність підприємства складе близько 2 000 тонн азотних добрив в добу, або близько 650 000 тонн на рік.
Так, частина продукції – 150 000-200 000 тонн – планується поставляти на внутрішній ринок. Решту обсягу будуть відправлятися на експорт, зокрема, на ринки Чорноморського та Середземноморського регіонів, в тому числі в Україну. За словами Махмудова, в даний момент компанія SOCAR розглядає можливість перевалки контейнерних партій карбаміду через причали Одеського порту, вивчає потенційні ринки збуту, умови оформлення вантажу, технічні та транспортно-логістичні можливості порту.
Відповідаючи на питання азербайджанської сторони, головний диспетчер ОФ ДП «АМПУ» Денис Карпов запевнив гостей в готовності адміністрації порту розглянути будь-які пропозиції щодо організації хаба для перевалки перспективного вантажопотоку. «Для цього Одеський порт має в своєму розпорядженні достатній резерв причальних і складських потужностей. На території підприємства працюють два найбільших в Україні контейнерні термінали, які надають сервіс світового рівня. У разі організації регулярних поставок великих партій вантажу існує можливість організації контейнерного поїзда, який щотижня буде відправлятися з порту в потрібну область країни», – повідомив Карпов.
На завершення розмови представник адміністрації порту відзначив, що Одеський порт має досвід співпраці з найбільшою державною компанією Азербайджану в сфері перевалки нафтопродуктів.
Так, у грудні 2016 року SOCAR поставила в Україну першу партію нафти марки Azeri Light обсягом 80 000 тонн. Призначення сировини – Кременчуцький НПЗ. Партія нафти була прийнята перевалкою в Одесі, транспортування сировини на НПЗ здійснювалася залізницею. Після заміщення технічної нафти марки Urals на Azeri Light в нафтопроводі Одеса – Кременчук сировину планувалося поставляти на завод по трубопроводу «Укртранснафти».
Одеський морський порт розташований в південно-західній частині Одеської затоки. Кількість вантажних причалів – 31, довжина вантажного причального фронту – 6, 291 км.
Відповідно до реєстру АМПУ, в порту працюють ДП «КТО», ТОВ «Бруклін-Київ», ТОВ «Металзюкрайн Корп», ТОВ «Новолог», ТОВ «Олімпекс Купе Інтернешнл», ТОВ «Новотех-Термінал», ТОВ «УНСК», ПАТ «ДПЗКУ« Одеський зерновий термінал »та інші портові оператори.
Одеський морпорт у 2017 році скоротив вантажообіг в порівнянні з 2016 роком на 4,4% – до 24,136 млн тонн. Питома вага порту в вантажообігу морпортів України склав 18,2% проти 19,1% в 2016 році.
Нагадаємо, торговий дім «Сокар Україна» минулого року почав постачання в Україну дизельного палива виробництва ТОВ «Газпром нафтохім Салават», яке володіє одним з найбільших в Росії виробничих комплексів нафтопереробки і нафтохімії, розташованим у місті Салават (Башкортостан).
Крім того, ТД отримав від Нацкомісії держрегулювання енергетики і комунальних послуг (НКРЕКУ) ліцензію на право провадження господарської діяльності з постачання природного газу.
Як писав Mind, за підсумками першого півріччя поточного року Торговий дім «Сокар Україна» імпортував 250 млн куб.м природного газу.