Розвиток ринку електромобілів призведе до дефіциту кобальту вже до 2020 року, повідомляється в звіті європейського Joint Research Centre, який наводить India Times. Кобальт – основний компонент літій-іонних батарей для автомобілів.
Експерти наводять підрахунки, що кількість електромобілів зросте до 2030 року до 130 млн одиниць (станом на 2017 рік їх нараховувалося 3 млн у світі).
Таке стрімке зростання вже найближчим часом може спровокувати нестачу кобальту і підвищення цін на нього, а значить, і на самі електромобілі, вважають експерти.
Більша частина кобальту видобувається в Демократичній Республіці Конго, тому майбутнє ринку електромобілів залежить саме від рішень влади цієї країни. Нещодавно уряд підняв податок на видобуток металу, в результаті його ціна зросла вдвічі.
Хоча автовиробники шукають можливість створювати літій-іонні батареї без використання кобальту, поки що такі проекти – на стадії розробки. Стартап Conamix залучив інвесторів обіцянкою випускати літій-іонні батареї без кобальту. Panasonic, основний постачальник акумуляторів для Tesla, також оголосила про розробки бескобальтових батарей.
Багато європейських країн планують до 2030-2040 років повністю відмовитися від автомобілів з бензиновими і дизельними двигунами на користь електромобілів. У їх числі Іспанія, Англія, Франція, Німеччина, Данія і Норвегія.
Нестача кобальту може проявитися вже в 2025 році, прогнозують вчені європейського Joint Research Centre. Навіть якщо хтось і розробить безкобальтові батареї, для їх впровадження потрібно багато років. Через це поширення електрокарів може сповільнитися.
Нагадаємо, міністр інфраструктури Володимир Омелян заявив у себе у Facebook про великі ресурси кобальту та літію, наявні в Україні. Чи правда це – розбирався Mind.
Тим часом Конго опинилася серед африканських країн, які вирішила взяти під політичний контроль Росія. Тут вже офіційно присутні російські війська, а кандидат у президенти має проросійську орієнтацію.