Омелян планує вже 2019 року допустити приватні локомотиви на залізницю

Через нестачу локомотивів, українські виробники не мають змоги вивезти значну частину експортної продукції

Фото: УНІАН

Міністерство інфраструктури України планує запустити пілотний проект з допуску приватної локомотивної тяги на залізниці вже у 2019 році, передає Есперсо.

Як зазначається, про це повідомив міністр Володимир Омелян, в рамках проведення Інфраструктурного дня, організованого Європейською бізнес асоціацією (ЄБА).

Під час заходу питання лібералізації ринку локомотивної тяги було одним із найгостріших в обговоренні, оскільки через нестачу локомотивів, українські виробники не мають змоги вивезти значну частину експортної продукції. Особливо страждають українські аграрії, продукція яких потребує вчасного транспортування, через ризик зіпсуватись, а також підприємства металургії та гірничої галузі, які потребують вчасної доставки вантажів.

Лібералізація локомотивної тяги внесена окремим пунктом в угоду про Європейську асоціацію, свою підтримку цьому також висловили президент, прем’єр-міністр, та міністерство інфраструктури. Натомість керівництво «Укрзалізниці» готове йти на зустріч бізнесу лише за умови вирішення кількох питань.

«Перше – це питання фінансування пасажирських перевезень. Друге – питання вантажного тарифу, котрий має бути має бути повністю лібералізований і третє питання – це зобов’язання «Укрзализниці», як універсального перевізника, забезпечити будь-які заявки з боку клієнтів», – заявив генеральний директор ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов.

В свою чергу, міністр інфраструктури Володимир Омелян на заході анонсував запуск пілотного проекту з допуску приватної локомотивної тяги вже наступного року, адже сьогодні, через нестачу локомотивів, залишається невивезеною близько 20% продукції.

Українські та іноземні інвестори готові вкладати кошти в нові локомотиви, щоб вчасно доставляти українську продукцію міжнародним замовникам.

Нагадаємо: за підрахунками експертів Україна до 2025 року потребуватиме 450 локомотивів та більше 18 000 вантажних вагонів. «Укрзалізниця» не зможе задовольнити таку потребу самостійно, а комерційні компанії не поспішають розширювати власні парки через великі ризики – неврегульованість цього питання на законодавчому рівні, зношенстіь залізничної інфраструктури.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS