Україна до 2025 року потребуватиме 450 локомотивів та більше 18 000 вантажних вагонів – експерти
«Укрзалізниця» не зможе задовольнити таку потребу самостійно, а комерційні компанії не готові розширювати власні парки через великі ризики

Український ринок залізничних вантажних перевезень потребуватиме до 2025 року 440-450 локомотивів та понад 18 000 вантажних вагонів вже до 2021 року, повідомляє «ГМК-Центр».
У той же час, за даними видання, великі замовники вантажних перевезень залізницею не готові суттєво розширювати власні парки вантажних вагонів через великі ризикі, а державна «Укрзалізниця» не зможе покрити зазначений дефіцит рухомого складу.
«Але діяти вантажовласники будуть обережно – парк компаній ГМК буде збільшуватися на 200-500 вагонів на рік. Також мають намір купити вагони – Ferrexpo і «Лемтранс». Швидше за все, закупівлі будуть в АМКР – підприємство сильно залежить від вагонів УЗ і часто конфліктує з залізничним перевізником через доступ до рухомого складу», – йдеться у матеріалі.
Так, зниження темпів закупівель рухомого складу, що відбувається останнім часом, металурги пояснюють кризою, падінням цін на їх продукцію на зовнішніх ринках і початком військових дій на Донбасі.
Крім того, залізнична інфраструктура УЗ – теж ризик для власників приватного парка. «Рухомий склад пошкоджується в дорозі і в морських портах під час завантаження/розвантаження. За даними УЗ, у 30% магістральних мереж прострочений термін капітального ремонту, 70% підстанцій і 55% контактної мережі потрібно замінити – вони вичерпали терміни експлуатації», – зазначається у матеріалі.
У той же час, єдине, в чому точно впевнені вантажовласники – проблеми з доступом до залізничних перевезеннях будуть наростати: у чинному парку УЗ 90% піввагонів підлягають списанню через перевищений терміну експлуатації.
Так, на їх думку закупівля «Укрзалізницею» 30 тепловозів General Electric ситуацію не поліпшить. Крім того, зокрема, минулого року УЗ планувала купити 9 000 вантажних вагонів, але придбала тільки 2 700.
У той же час, до 2014 року представники гірничо-металургійної індустрії активно розвивали власний парк вагонів. Наприклад, в 2013 році приватні компанії придбали близько 2300 піввагонів, в 2014-му – 1700, в 2015-му – 532, а в 2016 році – 406. оживає ринок почав лише в 2017 році – тоді тільки парк «Лемтранс» збільшився на 500 вагонів. У цьому році на 500 одиниць поповнили свій парк в АМКР.
Як зазначається, у приватному парку українських компаній – 65 000 вантажних вагонів, з них 40 000 – напіввагони, найпопулярніший вид вагонів для металургів, що переважає в структурі парку компаній ГМК. У парку УЗ – 103 000 робочих вагонів, з яких 46 000 – напіввагони. При цьому держкомпанія поступається в обсягах перевезень піввагонами приватникам.
Нагадаємо: «Укрзалізниця» проведе аукціони з оренди вагонів у кінці листопада – на початку грудня. Перевізник вже відкрив реєстрацію в системі для учасників аукціонів.
Раніше держперевізник створив оператора вантажних перевезень – «УЗ Карго Вагон», яке буде балансоутримувачем вантажних піввагонів в рамках кредитної угоди з ЄБРР.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].