Після впровадження нових жорстких обмежень щодо в’їзду старих бензинових автівок та дизелів до центральної частини іспанської столиці минулого тижня, рух громадського транспорту пришвидшився, стало менше заторів на дорогах, а також рівень забруднення знизився на 32%. Про це повідомляє The Verge.
План Madrid Central почав діяти з 30 листопада. Згідно з ним, до центральної частини Мадриду, загальною площею близько 5 кв. км, заборонено в’їжджати на бензинових автомобілях, зареєстрованих до 2000 року, та дизелям – до 2006 року. Гібриди, згідно з новими правилами, можуть знаходитись на цій території, але не більше 2 годин. Обмеження не торкнуться власників зазначених авто, які проживають у центральному районі.
Madrid Central – це спроба уряду знизити рівень азоту в атмосфері, який з 2010 року перевищує європейські граничні норми та є причиною близько 3000 смертей на рік.
Зазначається, що впровадження нових обмежень позитивно вплинуло на трафік у центральній частину столиці, він знизився на 1–2%. Відсутність перезавантаженості трафіку пішла на користь громадському транспорту, при цьому швидкість руху автобусів збільшилась на 14%.
Видання зазначає, що урядовий план розкритикували політичні опоненти та представники промисловості. За їхніми словами, люди користуються старими автівками та дизелями, бо не мають коштів на придбання нового екологічного транспорту, і карати їх за це є несправедливим. Зокрема, президент Асоціації водіїв вантажівок зазначив, що у зв’язку із обмеженнями можуть спостерігатись проблеми з постачанням товарів.
Мадрид – не єдине європейське місто, яке вивчає ефективність заборони в’їзду неекологічних авто до певних районів. Так, Афіни та Париж планують заборонити проїзд вулицями своїх міст для дизелів до 2025 року. У 2019 році в Лондоні має з’явитись «зона наднизьких викидів», до якої заборонятиметься заїжджати на бензинових авто, випущених до 2005 року, та дизелів – до 2015 року.
Як повідомлялось, у Німеччині влада дійшла згоди щодо пакета заходів, необхідних для уникнення введення заборони на в'їзд до міст дизельних автомобілів.
Нагадаємо: Данія запропонувала ввести заборону на продаж бензинових та дизельних автомобілів з 2030 року і гібридів з 2035 року, тим самим приєднуючись до всесвітньої ініціативи із популяризації «чистих» електрокарів для зниження забруднення повітря та боротьби зі змінами клімату.