Онлайн-портали стали швидше реагувати на повідомлення про висловлювання, що розпалюють ненависть. Про йдеться у звіті Єврокомісії, передає DW.
Наразі такі платформи, як Facebook, Twitter, YouTube, Instagram, менш ніж за добу проводять оцінку майже 90% контенту, на адресу якого надходять скарги. При цьому компанії видалили майже 72% такого контенту.
«Мова ненависті в інтернеті – це не тільки злочин, він також несе загрозу свободі слова і участі в демократичних процесах»,- заявила єврокомісар з питань юстиції Віра Юрова та додала, що наведені цифри означають, що після закінчення двох з половиною років в Європі знайдений правильний підхід до цієї серйозної проблеми і розроблені стандартні дії з протидії цьому явищу.
У своїх оцінках Єврокомісія керувалася кодексом поведінки щодо протидії мови ненависті в інтернеті, що набув чинності в 2016 році. Протягом першого року компаніям вдавалося провадити лише 40 відсотків випадків менше ніж за добу.
«Ніхто не повинен відчувати себе незахищеним через погрози і незаконний контенту, що розпалює ненависть і залишається в мережі», – додав віце-президент Єврокомісії з питань єдиного цифрового ринку Андрус Ансіп.
У повідомленні Єврокомісії додається, що видалення контенту компаніями відбувається з дотриманням принципу свободи слова. У той же час зазначається, що не завжди інтернет-платформи досить чітко пояснювали свої рішення користувачам. Тому ЄК закликала ці компанії до більшої прозорості під час видалення контенту.
Контент, на який надходили скарги користувачів, найчастіше містив прояви ксенофобії (17%), ненависті через сексуальну орієнтацію (15,6%), ненависті до мусульман (13%) і по відношенню до сінті та ромів (12,2 %).
Нагадаємо: наприкінці січня ЄС заявив, що провідні світові інтернет-гіганти, такі як Facebook та Google, роблять недостатньо для боротьби з поширенням дезінформації в інтернеті.
Раніше Facebook анонсувала посилення контролю за розміщенням політичної реклами в Україні перед президентськими виборами.
Як повідомлялось, у січні Facebook видалила сотні російських акаунтів за пропаганду проти України. На організовану інформаційну операцію проти України РФ витратила $25 000.
У лютому Facebook заблокувала 738 акаунтів за «скоординовану недостовірну поведінку» з Ірану, а також кілька сотен акаунтів, пов’язаних з групою, що поширювала фейкові новини в Індонезії.