Корейська Posco Daewoo у вівторок, 12 лютого 2019 року, підписала угоду з української логістичної компанією Orexim Group про покупку експортного зернового терміналу в Миколаєві. Про це повідомляє видання «Порти України» із посиланням на інформацію південнокорейського Pulse.
Після завершення угоди частка Posco Daewoo в зерновому терміналі складе 75%. Вартість угоди не розкривається.
Завершення будівництва очікується в липні 2019 року. Потужність терміналу, який буде відвантажувати на експорт в основному кукурудзу і пшеницю, складе 2,5 млн тонн на рік.
За заявою Posco Daewoo, таким чином компанія зможе контролювати весь ланцюжок поставок зерна, виробленого в Україні, і ефективно управляти запасами. Угода також сприятиме продовольчій безпеці Кореї.
Поставки зерна в цю країну в значній мірі залежать від експорту, при цьому самозабезпеченість кукурудзою і пшеницею становить 1%. Тільки в 2017 році було імпортовано 10 млн тонн кукурудзи і 5 млн тонн пшениці.
Зазначену угоду прокоментували Mind у інвестиційній компанії Capital Times, яка супроводжувала угоду з боку групи Orexim разом з юридичною компанією Sayenko Kharenko.
За словами керуючого партнера інвестиційної компанії Capital Times Сергія Гончаревича,перемовини щодо зазначеної угоди тривали понад два роки, робота над проектом з боку групи Orexim передбачала кілька етапів. Спершу, це залучення фінансування під будівництво об’єкту, зокрема кредиту Чорноморського банку торгівлі та розвитку (ЧБТР) в розмірі 31 млн євро.
«Вклад з боку української компанії, достатньо великий. Йдеться про десятки мільйонів доларів», – додав Гончаревич.
Для прикладу, за інформацією ЦТС, інвестиції китайської компанії Cofco у термінал миколаївського порту, потужністю 110 000 тонн на рік, у 2016 році склали близько $75 млн і $21,7 млн – у купівлю об’єкта.
Як повідомив Гончаревич, на етапі будівництва терміналу розпочались перемовини з компанією Posco Daewoo.
Корейська сторона заявляла про свою зацікавленість і готовність купити актив, але оформлення таких угод – тривалий процес. Як пояснив керуючий партнер інвестиційної компанії, такі угоди здійснюються роками, – «Posco Daewoo це публічна велика компанія. Для них це ключова угода».
Posco Daewoo стала першою корейською компанією, що має в управлінні зерновий термінал за кордоном.
Раніше стало відомо, що Posco Daewoo цікавиться також розвитком другого терміналу морського порту «Чорноморськ» з використанням причалів №№ 7-9. Компанія розглядає цю територію як перспективну площу для будівництва комплексу з перевалки зернових вантажів і продуктів їх переробки.
Orexim Group в лютому 2018 року залучила кредит ЧБТР в розмірі 31 млн євро на реконструкцію і модернізацію ПрАТ «Миколаївський комбінат хлібопродуктів». Планувалося, що після модернізації річна потужність перевалки на підприємстві складе 2 млн тонн, місткість складів збільшиться з 60 000 тонн до 150 000 тонн. Введення в дію модернізованого терміналу мало відбутися в 2018 році, але було перенесено на більш пізній термін.
У лютому 2018 року Orexim Group ввела в експлуатацію шосту чергу морського перевантажувального терміналу «Евері» в Миколаївському морському порту, збільшивши сумарна ємність резервуарного парку терміналу до 175 000 куб. м (40 резервуарів, обсяг зберігання – до 160 000 тонн). Річна перевантажувальна потужність резервуарного парку збільшилася до 1,6 млн тонн.
Група Orexim займається експортом сільськогосподарської продукції, надає портові та логістичні послуги. Основними активами групи є морський перевантажувальний термінал «Евері» в Миколаївському морському порту і Миколаївський комбінат хлібопродуктів (придбаний в 2016 році). З початку діяльності в 2004 році група інвестувала в розвиток більше $100 млн.
Posco Daewoo Corporation (штаб-квартира – Сеул), колишня Daewoo Corporation – одна з найбільших корейських торгових корпорацій, дочірня компанія Posco. Компанія розвиває бізнес в трьох основних сегментах: міжнародна торгівля, розвиток видобутку сировини, і менеджмент проектів.