Соціальні медіагіганти Twitte, Facebook та Google не виконують своїх обіцянок щодо боротьби з поширенням неправдивих новин. Таку заяву Єврокомісія – найвищий орган контролю ЄС – оприлюднила на своєму сайті.
Три онлайн-платформи підписали Зведення практичних правил щодо боротьби з дезінформацією, і регулятор запропонував їм щомісяця повідомляти про свої дії напередодні виборів до Європарламенту, які пройдуть у травні 2019 року.
В обов’язки медіагігантів входять три речі – більш ретельний контроль за розміщенням реклами, в тому числі політичної; закриття фейкових акаунтів, а також впровадження системи маркування автоматичних ботів.
Однак платформи не показали жодного прогресу і не змогли показати прогрес в своїй діяльності, йдеться в заяві ЄК. Відзначається, що Facebook і всі учасники угоди в січні не надали результати досліджень з приводу реклами і того, що було зроблено для боротьби з дезінформацією.
Facebook, всупереч всім домовленостям, в січні не надав результати дослідження щодо реклами, яка здатна ввести користувачів в оману. Також немає інформації про кількість видалених фейкових акаунтів.
Google надав дані про заходи, вжиті в січні для покращення контролю за розміщенням реклами, але надані показники не є досить конкретними і не роз'яснюють, як вони допомогли усунути дезінформацію.
Що ж стосується Twitter, то ця соціальна мережа не прислала результати щодо покращення контролю за розміщенням реклами.
Наступний звіт за проведену роботу в лютому онлайн-платформи мають надати в березні. Єврокомісія сподівається, що вказані зауваження будуть враховані, і медіакомпанії докладуть зусиль для забезпечення чесних виборів до Європарламенту.
Про те, чи вплинуть «пітерські тролі» на президентські вибори в Україні – в матеріалі «Вибори 2019: Як Facebook і Google боротимуться з політичними тролями в Україні».