Капітан рейсу Ethiopian Airlines не мав можливості потренуватися на новому симуляторі для Boeing 737 MAX 8, повідомив його колега-пілот. Про це пише Reuters.
29-річний капітан Яред Гетачью мав пройти перепідготовку наприкінці березня – через два місяці після того, як Ethiopian Airlines отримала один із перших таких симуляторів.
Як відомо, літак розбився в Ефіопії 10 березня, це вже друга за останній час катастрофа Boeing 737 MAX 8 – перша сталася в Індонезії в жовтні 2018 року.
В обох випадках пілоти втратили керування незабаром після зльоту й безуспішно намагалися зупинити падіння літаків.
MAX, який був введений в експлуатацію два роки тому, має нову автоматизовану систему MCAS (система збільшення характеристик маневрування). Вона призначена для запобігання втрати підйомної сили – це може призвести до аеродинамічного звалювання і неконтрольованого руху літака вниз.
«Компанія Boeing не прислала інструкцій по роботі з MCAS, – повідомив агентству Reuters один із пілотів Ethiopian Airlines. – Насправді ми знаємо більше про MCAS з інтернету, ніж від Boeing».
У компанії Boeing не підтвердили, що пілоти мають тренуватися на одному з нових тренажерів, щоб літати на 737 MAX, який дещо відрізняється від попередньої моделі розміщенням двигунів.
«Я думаю, що відмінності між 737 NG і MAX були недооцінені Boeing», – сказав Джон Кокс, колишній пілот і екс-голова з безпеки польотів Асоціації пілотів США.
«Виробники симуляторів теж не ставили таких вимог. Оператори не усвідомлювали масштаб відмінностей між цими моделями», – зазначив Джон Кокс.
Ethiopian Airlines заявили в четвер, що їхні пілоти пройшли навчання, рекомендоване Boeing і схвалене Федеральним управлінням авіації США, щодо розбіжностей між попереднім 737 NG і новішим 737 MAX.
Симулятори MAX коштують від $6 до $15 млн кожен залежно від налаштувань.
Нагадаємо: Boeing планує випустити оновлене програмне забезпечення для 737 MAX до кінця березня.
Раніше ЗМІ оприлюднили зміст переговорів пілота Boeing 737 MAX 8 із диспетчерами перед аварією.