Капітан літака, який зазнав катастрофи в Ефіопії, не тренувався на симуляторі Boeing 737 MAX
Різниця між 737 NG і MAX була недооцінена Boeing

Капітан рейсу Ethiopian Airlines не мав можливості потренуватися на новому симуляторі для Boeing 737 MAX 8, повідомив його колега-пілот. Про це пише Reuters.
29-річний капітан Яред Гетачью мав пройти перепідготовку наприкінці березня – через два місяці після того, як Ethiopian Airlines отримала один із перших таких симуляторів.
Як відомо, літак розбився в Ефіопії 10 березня, це вже друга за останній час катастрофа Boeing 737 MAX 8 – перша сталася в Індонезії в жовтні 2018 року.
В обох випадках пілоти втратили керування незабаром після зльоту й безуспішно намагалися зупинити падіння літаків.
MAX, який був введений в експлуатацію два роки тому, має нову автоматизовану систему MCAS (система збільшення характеристик маневрування). Вона призначена для запобігання втрати підйомної сили – це може призвести до аеродинамічного звалювання і неконтрольованого руху літака вниз.
«Компанія Boeing не прислала інструкцій по роботі з MCAS, – повідомив агентству Reuters один із пілотів Ethiopian Airlines. – Насправді ми знаємо більше про MCAS з інтернету, ніж від Boeing».
У компанії Boeing не підтвердили, що пілоти мають тренуватися на одному з нових тренажерів, щоб літати на 737 MAX, який дещо відрізняється від попередньої моделі розміщенням двигунів.
«Я думаю, що відмінності між 737 NG і MAX були недооцінені Boeing», – сказав Джон Кокс, колишній пілот і екс-голова з безпеки польотів Асоціації пілотів США.
«Виробники симуляторів теж не ставили таких вимог. Оператори не усвідомлювали масштаб відмінностей між цими моделями», – зазначив Джон Кокс.
Ethiopian Airlines заявили в четвер, що їхні пілоти пройшли навчання, рекомендоване Boeing і схвалене Федеральним управлінням авіації США, щодо розбіжностей між попереднім 737 NG і новішим 737 MAX.
Симулятори MAX коштують від $6 до $15 млн кожен залежно від налаштувань.
Нагадаємо: Boeing планує випустити оновлене програмне забезпечення для 737 MAX до кінця березня.
Раніше ЗМІ оприлюднили зміст переговорів пілота Boeing 737 MAX 8 із диспетчерами перед аварією.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].