Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення виявила випадки неналежного висвітлення результатів соціологічних опитувань, зокрема, у ефірі телеканалів «1+1», «Громадське телебачення». А на ICTV та «112 ТВ», крім того, виявлені агітаційні матеріали у телепрограмах, що також спостерігалось і на «Інтері».
Про це йдеться у повідомленні на сайті Нацради.
«Стосовно виявлених ознак порушень чинного законодавства Національна рада звернеться до телекомпаній з інформуванням про зафіксовані випадки і вимагатиме щодо них роз’яснення від засобів масової інформації. Також буде поінформовано Центральну виборчу комісію», – наголошують у Нацраді.
Так, на каналі «Інтер» в «Новинах» були висловлювання з ознаками передвиборної агітації Юрія Бойка і Олега Ляшка; на телеканалі «Україна» – Ляшка, Олега Вілкула в передачі «Сьогодні»; на «ICTV» – Вілкула, Петра Порошенка, Володимира Зеленського, Анатолія Гриценка у «Фактах», «Фактах тижня» і «Свободі слова»; на «112 Україна» – Бойка в «Новинах»; на каналі «Правда ТУТ» – Бойка й Ігоря Смешка.
Також, за словами начальника управління контролю та аналізу телерадіомовлення Романа Кіфлюка, очевидною є підтримка окремими телеканалами певних кандидатів на пост президента України.
«Поширюваний на телеканалах контент містить передвиборну агітацію і має ознаки замовності», – наголошує регулятор.
Як зазначається, телеканал «Інтер» у досліджуваний період березня приділив багато уваги Бойку, телеканал «ICTV» – Гриценку, «Україна» – Вілкулу та Євгену Мураєву, «112 Україна» – Бойку, хоч були зафіксовані поодинокі матеріали і про Ляшка та Дмитра Добродомова.
У мовленні регіональних ЗМІ зафіксовано поширення прихованої агітації у випусках новин.
Отже, за підсумками моніторингу робоча група виділила тенденції, що простежуються під час цієї виборчої кампанії. Це – неналежне висвітлення результатів соціологічних опитувань, недотримання медіа-плюралізму і збалансованості при подачі інформації про всіх кандидатів на пост президента України і поширення агітаційних матеріалів в інформаційних програмах.
Раніше Нацрада фіксувала ознаки порушень виборчого законодавства в ефірі загальнонаціональних і супутникових мовників NewsOne, «МаксиTV», «Інтер».
Нагадаємо: минулої весни партії витратили на всю рекламу близько 43 млн грн, у період активних передвиборчих кампаній цифри будуть в десятки разів вищими. Так, обсяг політичної реклами в соцмережах у період активної передвиборчої кампанії в Україні може сягати $2–4 млн на місяць.