Українські політики витрачають на рекламу в соцмережах до $4 млн на місяць
Минулої весни партії витратили на всю рекламу близько 43 млн грн, у період активних передвиборчих кампаній цифри будуть в десятки разів вищими

Обсяг політичної реклами в соцмережах у період активної передвиборчої кампанії в Україні може сягати $2-4 млн на місяць. Таку оцінку озвучив керуючий партнер комунікаційної групи PlusOne Максим Саваневський в матеріалі Mind «Вибори 2019: як Facebook і Google боротимуться з політичними тролями в Україні».
Співзасновниця та CEO агенції BASE Agency Ксенія Омельченко погоджується з такою оцінкою. Вона нагадує, що минулої весни партії витратили на всю рекламу, зокрема в соцмережах, на телебаченні, радіо та онлайн, близько 43 млн грн. А бюджети тільки на політичний digital, за її оцінками, обчислювалися сотнями тисяч доларів. У період активних передвиборчих кампаній цифри будуть у десятки разів вищими.
За словами Саваневського, деякі кампанії, особливо направлені проти конкурентів, можна називати маніпулятивними. Наприклад, це може бути розміщення новини на якомусь маловідомому сайті, а потім розганяння її рекламними інструментами в соцмережах. При цьому новина не обов’язково повинна бути неправдивою. Маніпулювати можна шляхом правильного підбору фактів, їх гіперболізації.
«Є лідери думок, які за гроші просувають вигідні деяким політичним силам наративи», – розказує Саваневський.
Але значно частіше користувачі соцмереж стикаються з маніпуляціями, зав’язаними на людській психології та ефекті «інформаційної бульбашки». Коли хтось є прибічником певної думки, він послуговується будь-якими аргументами, або довести свою правоту і «глухий» до інших аргументів. Разом із тим він знаходиться в «інформаційній бульбашці» – тобто алгоритми пошуку подають йому здебільшого ту інформацію, яку він хоче бачити. А отже, це лише посилює відчуття власної правоти, і часто люди починають щиро вірити в неправдиві факти, які вони наводять як аргументи.
Боротися з цим, на думку Саваневського, можна хіба що за допомогою розвитку критичного мислення, розширення кругозору, читання книжок.
«Це може допомогти, але не гарантувати, що ви не станете жертвою маніпуляції або ж самі не станете маніпулятором», – пояснює він.
Нагадаємо: у Facebook посилять контроль за розміщенням політичної реклами в Україні для боротьби із втручання у вибори.
Раніше повідомлялось, що ВО «Батьківщина» витратила понад 155 млн грн на рекламу Юлії Тимошенко та її «Нового курсу» з червня по грудень 2018 року.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].