Українські політики витрачають на рекламу в соцмережах до $4 млн на місяць

Українські політики витрачають на рекламу в соцмережах до $4 млн на місяць

Минулої весни партії витратили на всю рекламу близько 43 млн грн, у період активних передвиборчих кампаній цифри будуть в десятки разів вищими

Українські політики витрачають на рекламу в соцмережах до $4 млн на місяць
Фото: pixabay

Обсяг політичної реклами в соцмережах у період активної передвиборчої кампанії в Україні може сягати $2-4 млн на місяць. Таку оцінку озвучив керуючий партнер комунікаційної групи PlusOne Максим Саваневський в матеріалі Mind «Вибори 2019: як Facebook і Google боротимуться з політичними тролями в Україні». 

Співзасновниця та CEO агенції BASE Agency Ксенія Омельченко погоджується з такою оцінкою. Вона нагадує, що минулої весни партії витратили на всю рекламу, зокрема в соцмережах, на телебаченні, радіо та онлайн, близько 43 млн грн. А бюджети тільки на політичний digital, за її оцінками, обчислювалися сотнями тисяч доларів. У період активних передвиборчих кампаній цифри будуть у десятки разів вищими.

За словами Саваневського, деякі кампанії, особливо направлені проти конкурентів, можна називати маніпулятивними. Наприклад, це може бути розміщення новини на якомусь маловідомому сайті, а потім розганяння її рекламними інструментами в соцмережах. При цьому новина не обов’язково повинна бути неправдивою. Маніпулювати можна шляхом правильного підбору фактів, їх гіперболізації.

«Є лідери думок, які за гроші просувають вигідні деяким політичним силам наративи», – розказує Саваневський.

Але значно частіше користувачі соцмереж стикаються з маніпуляціями, зав’язаними на людській психології та ефекті «інформаційної бульбашки». Коли хтось є прибічником певної думки, він послуговується будь-якими аргументами, або довести свою правоту і «глухий» до інших аргументів. Разом із тим він знаходиться в «інформаційній бульбашці» – тобто алгоритми пошуку подають йому здебільшого ту інформацію, яку він хоче бачити. А отже, це лише посилює відчуття власної правоти, і часто люди починають щиро вірити в неправдиві факти, які вони наводять як аргументи.

Боротися з цим, на думку Саваневського, можна хіба що за допомогою розвитку критичного мислення, розширення кругозору, читання книжок.

«Це може допомогти, але не гарантувати, що ви не станете жертвою маніпуляції або ж самі не станете маніпулятором», – пояснює він.

Нагадаємо: у Facebook посилять контроль за розміщенням політичної реклами в Україні для  боротьби із втручання у вибори. 

Раніше повідомлялось, що ВО «Батьківщина» витратила понад 155 млн грн на рекламу Юлії Тимошенко та її «Нового курсу» з червня по грудень 2018 року.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло