mind
Нацрада зафіксувала в ефірі NewsOne, «МаксиTV» та «Інтер» порушення виборчого законодавства

Нацрада зафіксувала в ефірі NewsOne, «МаксиTV» та «Інтер» порушення виборчого законодавства

Інформація про зазначені порушення буде передана до НАЗК і ЦВК

Нацрада зафіксувала в ефірі NewsOne, «МаксиTV» та «Інтер» порушення виборчого законодавства
Фото: pixabay

Національна рада з питань телебачення і радіомовлення у попередні 2 тижні зафіксувала ознаки порушень виборчого законодавства в ефірі загальнонаціональних і супутникових мовників NewsOne, «МаксиTV», «Інтер». Про це йдеться у повідомленні на сайті Нацради.

Так, зазначене питання обговорювалось 8 лютого під час чергового засідання робочої групи із нагляду за дотриманням медіа виборчого законодавства, що створена при Національній раді.

«Наприклад, телеканал NewsOne у період із 30 січня до 3 лютого поширив серію передач, які були присвячені лише одному з кандидатів на пост Глави держави – Юрію Бойку. Загалом вийшло 43 серії загальним хронометражем 52 хвилини», – пояснюють у Нацраді. Також у період із 30 січня до 5 лютого 2019 року в передачах новин Topnews транслювалися сюжети, присвячені висвітленню виборчого процесу в Україні, їх героєм став лише той самий кандидат. «Діяльність інших кандидатів на пост Президента України у зазначений період у передачах новин  цього мовника не висвітлювалася», – наголосили у Нацраді.

Крім того, телеканал «Інтер» подав у новинному сюжеті передвиборну програму кандидата Юрія Бойка. Це є порушенням частини 10 статті 64 Закону України «Про вибори Президента України», адже в новинах не може розміщуватися агітація.

На телеканалі «МаксиTV» кандидат на пост глави держави Євген Мураєв ще до того, як був офіційно зареєстрований кандидатом у Центральній виборчій комісії (ЦВК), розповідав про свою діяльність як кандидата, що є політичною агітацією.

Національна рада звернеться листами до цих телеканалів, щоб отримати роз’яснення про підстави виходу в ефір таких матеріалів. Також ці випадки будуть надані для розгляду й отримання висновків Незалежної експертної ради, що створена при Громадській раді. Зафіксована інформація буде передана також до Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК) і ЦВК.

Крім того, Нацрада зафіксувала оприлюднення телеканалом NewsOne результатів соціологічних опитувань, що відбулося без наведення всіх необхідних даних, передбачених законом. Так, не було озвучено метод опитування, точного формулювання питання, замовників, статистичної похибки.

Неточне оприлюднення результатів соціологічних досліджень є традиційним порушенням, якого припускаються телерадіоорганізації, зауважили учасники робочої групи. Медіа-експерт Діана Дуцик звернула увагу, що помітила такі самі порушення і на телеканалі «112 Україна». 

Нагадаємо: у серпні 2018 року стало відомо, що власник 100% статутного фонду каналу NewsOne Володимир Мураєв передав телеканал в управління терміном на три роки колишньому заступнику голови Адміністрації Президента при Вікторові Януковичу Андрію Портнову.

Володимир Мураєв – батько екс-депутата Партії регіонів Євгена Мураєва. За даними ЗМІ, кілька місяців тому Євген передав канал батькові.

Раніше, ГПУ розпочала досудове розслідування щодо неправомірних дій Мураєва, передбачених ч. 1 ст. 111, ч. 2 ст. 383 КК України (державна зрада та розповсюдження неправдивої інформації).

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті