Один з чотирьох співзасновників найбільшої в світі соцмережі Facebook Кріс Хьюз розкритикував Марка Цукерберга і запропонував розділити компанію на три нових. Про це він написав у своїй колонці для New York Times, пише The Bell.
Хьюз стверджує, що зараз у глави Facebook просто «приголомшливий вплив», адже він контролює 60% голосуючих акцій. Глава компанії може одноосібно впливати на алгоритми мережі, а рада директорів Facebook – лише «комітет радників». Цукерберг, якщо захоче, може контролювати зміст новинних стрічок армії користувачів по всьому світу, налаштування конфіденційності, політику модерації постів і навіть відправлення повідомлень, стверджує Хьюз.
Кріс Хьюз – один з чотирьох співзасновників Facebook. У 2004 році він разом з Марком Цукербергом, Едуардо Саверіном і Дастіном Московіцем запустив проект, але в 2007 році покинув Facebook, щоб працювати над президентською кампанією Барака Обами.
Про початок своєї роботи з Цукербергом Хьюз розповідав у своїй книзі «Fair Shot». У компанії він відповідав за висвітлення діяльності Facebook в медіа і просив у Цукерберга 10%, але майбутній той наполіг на тому, що сам хоче зберегти контроль за компанією, тож Хьюз отримав лише 2%. (Навіть це в 2012 році дозволило йому заробити на їх продажу майже півмільярда доларів.)
Хьюз пропонує розділити соцмережу на кілька компаній. «Федеральна торгова комісія спільно з Мін'юстом повинна анулювати угоди з купівлі Instagram і WhatsApp і заборонити подібні поглинання в майбутньому», – вважає Хьюз. Частки акціонерів компанії повинні бути перерозподілені пропорційно їх нинішнього стану, але частки Цукерберга і менеджерів Хьюз пропонує примусово скоротити.
Хьюз вважає, що позиція монополіста допомагає Facebook інтенсивніше захоплювати ринок. Зараз, за його підрахунками, соціальна мережа збирає 80% всіх доходів від реклами на цьому ринку.
Розділ компанії позитивно позначиться на вартості акцій нових фірм, хоч вони і будуть меншого розміру, вважає він.
Хьюз впевнений, що потрібно посилити захист приватного життя і данихіпропонує створити нове агентство для регулювання технологічних компаній, уповноважене Конгресом. Новий регламент захисту персональних даних повинен визначати, які дані можуть збирати сервіси і як користувачам їх контролювати.
Нагадаємо, в найближчі місяці Цукерберг збирається змінити дизайн Facebook і поміняти синій колір на білий.