Співзасновник Facebook пропонує розділити соцмережу на три компанії
Він вважає, що Цукерберг сконцентрував у своїх руках надто велику силу

Один з чотирьох співзасновників найбільшої в світі соцмережі Facebook Кріс Хьюз розкритикував Марка Цукерберга і запропонував розділити компанію на три нових. Про це він написав у своїй колонці для New York Times, пише The Bell.
Хьюз стверджує, що зараз у глави Facebook просто «приголомшливий вплив», адже він контролює 60% голосуючих акцій. Глава компанії може одноосібно впливати на алгоритми мережі, а рада директорів Facebook – лише «комітет радників». Цукерберг, якщо захоче, може контролювати зміст новинних стрічок армії користувачів по всьому світу, налаштування конфіденційності, політику модерації постів і навіть відправлення повідомлень, стверджує Хьюз.
Кріс Хьюз – один з чотирьох співзасновників Facebook. У 2004 році він разом з Марком Цукербергом, Едуардо Саверіном і Дастіном Московіцем запустив проект, але в 2007 році покинув Facebook, щоб працювати над президентською кампанією Барака Обами.
Про початок своєї роботи з Цукербергом Хьюз розповідав у своїй книзі «Fair Shot». У компанії він відповідав за висвітлення діяльності Facebook в медіа і просив у Цукерберга 10%, але майбутній той наполіг на тому, що сам хоче зберегти контроль за компанією, тож Хьюз отримав лише 2%. (Навіть це в 2012 році дозволило йому заробити на їх продажу майже півмільярда доларів.)
Хьюз пропонує розділити соцмережу на кілька компаній. «Федеральна торгова комісія спільно з Мін'юстом повинна анулювати угоди з купівлі Instagram і WhatsApp і заборонити подібні поглинання в майбутньому», – вважає Хьюз. Частки акціонерів компанії повинні бути перерозподілені пропорційно їх нинішнього стану, але частки Цукерберга і менеджерів Хьюз пропонує примусово скоротити.
Хьюз вважає, що позиція монополіста допомагає Facebook інтенсивніше захоплювати ринок. Зараз, за його підрахунками, соціальна мережа збирає 80% всіх доходів від реклами на цьому ринку.
Розділ компанії позитивно позначиться на вартості акцій нових фірм, хоч вони і будуть меншого розміру, вважає він.
Хьюз впевнений, що потрібно посилити захист приватного життя і данихіпропонує створити нове агентство для регулювання технологічних компаній, уповноважене Конгресом. Новий регламент захисту персональних даних повинен визначати, які дані можуть збирати сервіси і як користувачам їх контролювати.
Нагадаємо, в найближчі місяці Цукерберг збирається змінити дизайн Facebook і поміняти синій колір на білий.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].