«Укрзалізниця» заощадила десятки мільйонів євро за останній рік завдяки закупівлі дизпального на підставі міжнародного цінового індексу. Про це повідомив в інтерв’ю DW член наглядової ради АТ «Укрзалізниця» Крістіан Кун.
Менеджер також нагадав, що «Укрзалізниця» нещодавно прийняла на роботу фахівця, який відповідає за закупівлі. Також розпочав роботу уповноважений з питань антикорупційних заходів.
«Усе це відбувається на фоні курсу «Укрзалізниці» на централізацію закупівель. Це абсолютно нормально для компанії такого масштабу. На сьогодні склалася ситуація, коли регіональні філії закуповують значну частину матеріалів на власний розсуд – без контролю з боку центрального офісу. Така ситуація є нетиповою для таких великих компаній – їй має бути покладений кінець. Подекуди це вже робиться, хоча й доводиться стикатися зі спротивом», – зазначив Крістіан Кун.
Також він підкреслив, що для технічної модернізації потрібні мільярди євро.
«Досвід інших країн показує, що достатні інвестиції в залізничну інфраструктуру і в підтримку належного рівня пасажирських перевезень неможливі без субвенцій держави. Такий досвід мають майже всі європейські країни. В Україні ситуація інша. Тут немає державних дотацій», – відмітив Кун.
За словами Куна, тарифи як на вантажні, так і на пасажирські перевезення є одними з найнижчих в Європі.
«Політики очікують, що «Укрзалізниця» триматиме низькі ціни і вкладатиме водночас кошти в оновлення. Ця формула не може спрацювати. Підвищення цін на квитки останніми роками не покривали навіть рівень інфляції», – сказав Кун.
Раніше повідомлялося, що учасники ринку нафтопродуктів відзначили різке погіршення роботи АТ «Укрзалізниця», через що збільшилися терміни доставки вагонів і почастішали простої складів на вузлових станціях.
Нагадаємо: у вересні 2019 року «Укрзалізниця» планує оголосити рамковий тендер на постачання усього обсягу пального на 2020 рік.