Європа скаржиться на нестачу великих інтернет-компаній, здатних конкурувати з американськими та китайськими гігантами, як Google, Facebook, Alibaba и Tencent.
Між тим, як повідомляє CNBC, публічний лістинг своїх акцій а Амстердамі сьогодні здійснила раніше невідома інтернет-компанія Prosus.
Prosus є «дочкою» південноафриканського інтернет-конгломерату Naspers. Компанія заявила, що її ринкова капіталізація в перший день торгів склала близько $100 млрд. що робить її однієї з 10 найбільших інтернет-компаній у світі.
«Лістинг Prosus – це захоплюючий крок вперед для групи, яка надає глобальним технологічним інвесторам прямий доступ до нашого унікального та привабливого портфелю міжнародного споживчого інтернет-бізнесу», – заявив в прес-релізі гендиреткор Naspers та Prosus Боб ванн Дейк.
Prosus сам по собі не є інтернет-бізнесом для споживачів, тобто не пропонує цифрові послуги під власним брендом, як Facebook чи Alibaba. Натомість компанія інвестує в портфель глобальних інтернет-компаній в різноманітних секторах: від здійснення платежів до доставки продуктів харчування.
Найбільш відомою інвестицією групи – є 31% акцій китайського техногіганта Tencent. В 2001 році Naspers інвестувала в Tencent $32 млн, і тепер ставка складає $130 млрд.
Вихід Prosus на Амстердамську біржу вразив технологічний ландшафт Європи,і компанія в одну мить стала однією з найбільших в регіоні. Згідно з даними,зібраними Reuters, за розмірами її обійшла тільки німецька фірма-розробник ПЗ SAP, вартість якої оцінюється в $135 млрд.
Європа значно відстала від США та КНР за кількістю технологічних компаній. Згідно з даними Всесвітнього економічного форуму, серед 20 найдорожчих інтернет-компаній світу жодна з них в 2018 не мала штаб-квартири в Європі.
Минулого місяця стало відомо,що ЄС розробив план створення суверенного фонду для інвестування в «високо потенційні європейські компанії», які могли б конкурувати з китайськими та американськими.