Український бізнес і війна: каталог внеску бізнесу в перемогу України від CSR Ukraine

Український бізнес і війна: каталог внеску бізнесу в перемогу України від CSR Ukraine

Центр «Розвиток КСВ» створив перший Каталог внеску бізнесу в перемогу України

Український бізнес і війна: каталог внеску бізнесу в перемогу України від CSR Ukraine
Фото: pixabay.com

Що сталося. Центр «Розвиток КСВ» створила перший Каталог внеску бізнесу в перемогу України. Каталог вже налічує діяльність понад 300 компаній. 

Знайти Каталог можна за посиланням.

Деталі. В каталозі зібрано практики 314 компаній, серед яких 227 – національні, 83 – міжнародні, а ще 4 кейси представляють партнерства бізнесів.

Компанії-учасники представляють:

  • малий та середній бізнес – 124 компаній, 
  • великий бізнес – 189 і 1 бізнес-асоціація.

Топ-6 галузей компаній, що представлені в Каталозі кейсів CSR – IT-сфера (87 компанії), сільське господарство (37 компаній), готельно-ресторанний бізнес (23 компанії) і роздрібна торгівля (23 компанії), промисловість і виробництво (17 компаній) та логістика (15 компаній), інші сектори економіки – 112 компаній.

Додати кейс або запропонувати зміни до існуючого можна за посиланням або надіслати на пошту – [email protected]

Основні напрями внесків українського бізнесу під час війни – фінансова допомога, гуманітарна підтримка, сплата податків наперед,  участь в інформаційному спротиві, допомога співробітникам/-цям, IT-підтримка.

Фінансова допомога: загальна сума фінансової допомоги, яку направили 72 компанії (із 314 в переліку) на підтримку армії склала понад 2 млрд грн (2 772 124 613 грн) на спеціальні рахунки НБУ та профільні фонди.

Найпопулярніший фонд в Україні просто зараз –   БФ «Повернись живим». Крім фактичного перерахунку грошей, ще 107 компаній самі купували необхідні речі та передавали продукти для армії, передавали автомобілі та техніку, створювали власні фонди для збору коштів. Відомі й кейси, коли підприємства направляють частину або й всю суму прибутку за день/місяць на рахунки допомоги армії. Загалом мінімум 177 компаній  (а це більше половини у переліку) зробили свій внесок у допомогу ЗСУ.

Гуманітарна допомога: на гуманітарну допомогу було перераховано понад 3 млрд (3 452 493 000 грн). Допомога продуктами від компаній становить понад 200 млн грн (201 600 000), проте це сума, яка зазначається самими компаніями, а насправді ця сума в кілька десятків разів більша. Загалом, 136 компаній передавали продукти ЗСУ, теробороні, лікарням та громадам. 

Також 17 компаній допомагали логістикою та збором допомоги, а ще 15 – організували процес евакуації населення. Було передано більше ніж 60 000 л палива від АЗС та підприємств для потреб армії та лікарень (карет швидкої допомоги). 19 компаній, в тому числі фармбізнес, аптеки, клініки, передали ЗСУ,  лікарням та населенню на території бойових дій ліків на суму понад 70 млн грн (71 300 000 грн).

Сплата податків наперед: Компанії сплачують авансом суми, які розраховуються на основі аналогічних періодів минулого року. 17 компаній сплатили податки наперед на суму більше ніж 3 млрд грн (3 666 290 000 грн). Більшість з них – IT-компанії (8 компаній), а також агробізнес (2 компанії), банки (3 банки), страхова компанія (1 компанія), виробництво (2 компанія) та роздрібна торгівля (1 компанія).

Інформаційний спротив став ще одним фронтом для українців. Компанії працюють над розповсюдженням правди про війну росії в Україні у всьому світі – запускають таргетовану рекламу у соцмережах, надання доступу до новин, телеканалів, проведення інтернету та ТБ у бомбосховищах. 67 компаній, серед яких в основному IT та digital компанії й агентства, інформаційно підтримали українців. Це включає надання доступу до новин, телеканалів та розробку нестандартних програм – виявлення розташування російських військ, для пошуку зв’язків компаній з ринком росії та білорусі та інші. 

Піклування про власних співробітників/-ць: компанії організовували релокейт працівників/-ць до Західної України та за кордон, відкривали нові офіси та, навіть, відкривали нові вакансії для українців. Компанії пропонували віддалену роботу та в офісах на більш-менш безпечних територіях. Підприємства намагалися зберегти роботу та зарплати, надавали матеріальну допомогу. 

Допомога включала наступні види: матеріальна допомога, релокейт, психологічна підтримка, а також допомога сім’ям та впроваджені програми для дітей співробітників/ць. 

IT-підтримка: у Каталозі представлені 18 кейсів надання безкоштовних доступів до сервісів: книг, додатків, тощо. Крім надання доступів до вже існуючих додатків, компанії створюють нові, які є нагальними для сьогодення українців. Одним із таких є додаток з повідомленням про повітряну тривогу, для пошуку роботи, волонтерство, допомоги аграріям, а також створення національного роумінгу операторами України для безперебійного зв’язку населення, наскільки це можливо.

В контексті світової підтримки, принципово важливим залишається питання виходу міжнародного та вітчизняного бізнесу з російського ринку. Втішно, що з початку війни 46 міжнародних та українських компаній припинили співпрацю з росією та білорусією та їх клієнтами; деякі компанії закрили офіси в цих країнах. Також поширеною практикою є бойкотування бізнесом товарів російського походження або міжнародних компаній, які продовжують роботу в росії.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.ua
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло