Влада Польщі підписала контракт з підрядником щодо спорудження судноплавного каналу через Балтійську (Віслинську) косу. Церемонія підписання угоди відбулася в п'ятницю в місті Ельблонзі, передає ЦТС.
Канал, який з'єднає місто-порт Ельблонг з Балтійським морем в обхід Калінінградської області, побудує польсько-бельгійський консорціум NDI i Besix. Вартість будівництва – $254 млн.
Консорціум побудує порт з боку Гданської затоки, судноплавний канал і систему шлюзів, а також створить штучний острів у Віслинській затоці.
Як стверджують у Варшаві, канал, що перетинає Балтійську косу, буде побудований в повній відповідності до законодавства Євросоюзу та екологічних норм. Російська сторона і екологи виступають проти реалізації проекту, яка, за їхніми словами, завдасть шкоди природі.
Новий канал протяжністю 1,3 км і глибиною 5 м з'єднає Віслинську затоку з Гданьською затокою. Завдяки йому в морський порт Ельбльонга зможуть заходити судна довжиною до 100 м, шириною до 20 м і осадкою до 4 м. Завершити будівництво планується в 2022 році.
Зараз судна у потрапляють в Ельблонг через територіальні води Росії. Будівництво каналу розблокує розвиток польського порту.
Більше про це ми писали в матеріалі «Польща планує прорити 2-кілометровий канал крізь Віслинську косу до Балтійського моря».