Національний банк України (НБУ) у 2019 році отримав майже 17 тис. звернень громадян, що на 25% більше, ніж роком раніше. Про це повідомляється на веб-сайті Нацбанку.
«Нацбанк опрацював 99% звернень громадян, решта – перебувають на розгляді. Понад третина звернень – 35% – позитивно вирішені питання, порушені споживачами фінансових послуг. Майже на половину звернень – 46% − Нацбанк надав роз’яснення споживачам», – вказується у повідомленні.
При цьому, згідно повідомленню, майже 7% звернень Нацбанк переадресував до інших державних органів за належністю.
Переважно споживачі скаржилися на банки (64%): усього Нацбанк отримав звернення щодо 53 банків, але найбільша кількість звернень стосується роботи трьох банків.
В НБУ нагадали, що у жовтні-2019 розгляд звернень громадян був переданий з управління діловодства до управління захисту прав споживачів фінпослуг.
Більшість звернень споживачів, які опрацював новий підрозділ, стосуються відносин споживачів фінансових послуг та банків за кредитними договорами (33%), роботи платіжних систем та розрахунків (25%), обслуговування в банках (10%), відносин із небанківськими установами (7%).
Серед порушень: оманлива реклама депозитів, різна процентна ставка у договорі та під час фактичного розрахунку, збільшення кредитного ліміту для погашення попереднього боргу, самовільне списання коштів із зарплати чи інших нарахувань у рахунок погашення боргу, продовження депозиту без погодження із споживачем.
Як повідомлялося, українські банки скоротили спільну мережу відділень за 2019 рік на 6%.