Госпсуд Києва задовольнив позов «Першого українського міжнародного банку» Ріната Ахметова до АТ «Укрзалізниця» і прийняв рішення стягнути з відповідача на користь позивача $22 млн (близько 612 млн грн) заборгованості «Донецької залізниці» за трьома кредитними договорами 2013 року. Про це повідомляє Finbalance.
При цьому суд послався на висновки Великої палати Верховного Суду, що «Укрзалізниця» є правонаступником ДП «Донецька залізниця».
Згідно з судовими матеріалами, у липні-вересні 2016 року суди першої та апеляційної інстанції в рамках цієї справи вже задовольнили позовні вимоги ПУМБ і «Укрзалізниці» у жовтні того ж року сплатила банку 628,4 млн грн. Однак в грудні 2016 року Вищий госпсуд скасував рішення судів попередніх інстанцій та відправив цю суперечку на розгляд до суду першої інстанції.
У червні 2020 року «Укрзалізниця» повідомила, що Велика палата Верховного Суду визнала її правонаступником ДП «Донецька залізниця» з дати держреєстрації акціонерного товариства у 2015 році.
Як повідомляла «Укрзалізниця», це означає, що вона буде зобов'язана погасити всі борги ДП «Донецька залізниця», не отримавши при цьому від останнього ніякого майна в статутний капітал (при тому, що в ОРДЛО – понад 20 000 вантажних вагонів УЗ, майже 6 000 вагонів інших власників, майже 6 000 пасажирських вагонів і понад 300 локомотивів).
Як уточнила УЗ, за приблизними підрахунками сума фінансових зобов'язань ДП «Донецька залізниця» перед кредиторами перевищує 6,5 млрд грн, у т.ч. перед російськими «Сбербанком» – 3,5 млрд грн, «ВТБ Банком» – 1,2 млрд грн.
Нагадаємо, новий керівник «Укрзалізниці» хоче розділити УЗ на 4 компанії. Він планує утворити чотири одиниці: вантажні перевезення, пасажирські перевезення, інфраструктура, і окремо контейнерні перевезення