Провідні технологічні компанії повинні будуть пояснити, як працюють їхні алгоритми відповідно до запропонованих нових правил в Європейському Союзі. Крім того, вони повинні будуть відкрити свої рекламні архіви для регуляторів і аналітиків, повідомила Reuters комісар ЄС з питань антимонопольного регулювання Маргрет Вестагер.
Цей крок, ймовірно, торкнеться американських технологічних гігантів, таких як Google, Amazon, Apple і Facebook, які мають цінні бази даних і прибутковий бізнес в області інтернет-реклами. Рекламні алгоритми допомагають компаніям націлювати рекламу на користувачів, яких хочуть охопити рекламодавці.
Вестагер сказала, що мета полягає в тому, щоб пролити світло на те, як працюють ці алгоритми, і переконатися, що компанії несуть відповідальність за свої рішення.
«Найбільші платформи повинні будуть надати більше інформації про те, як працюють їхні алгоритми, коли регулюючі органи захочуть це дізнатися», – пояснила вона. – Крім того, вони повинні будуть надавати регулюючим органам та аналітикам доступ до наявних у них даними, включаючи архіви реклами».
Нагадаємо: ЄС 2 грудня представить проєкт правил, відомих як Закон про цифрові послуги і Закон про цифрові ринки, підкресливши рішучість Європейського Союзу приборкати технологічних гігантів і змусити їх діяти більш справедливо на ринку. Нове законодавство має бути розглянуто державами-членами та Європейським парламентом, перш ніж воно набуде чинності, що може зайняти рік або більше.
Як повідомлялось, Організація з економічного співробітництва та розвитку раніше цього місяця попередила, що Світова економіка може втратити більше 1% ВВП, якщо міжнародні переговори зі зміни правил транскордонного оподаткування зірвуться і викличуть торгову війну.
Пропонований глобальний податок на прибуток технологічних компаній має бути підвищений з 1,9% до 3,2%, або приблизно на $50-80 млрд на рік. Максимальна цифра може досягти $100 млрд.