Росія планує заборонити імпорт широкого спектру залізничної продукції з України – ЗМІ

Російський ринок негативно відреагував на ці плани, російські виробники істотно підняли ціни на залізничну продукцію на тлі заборон та загороджувальних мит проти України

фото www.railway-technology.com

Росія має намір заборонити імпорт українських залізничних суцільнокатаних коліс (СКК), колісних пар, заготовок, осей, бічних рам і надресорних балок. Про це стало відомо російському виданню «Коммєрсант».

Наразі проти імпорту коліс виробництва українського «Інтерпайпу» діють загороджувальні мита, які повинні закінчитися в січні.

Російський ринок негативно відреагував на плани влади. Так, Союз операторів залізничного транспорту (СОЗТ) висловив стурбованість рішеннями щодо заборони імпорту всіх перерахованих номенклатур з України.

«Не дивлячись на те що частка продукції українських підприємств є значно нижчою, ніж у російських виробників (не більше 10-15% окремих сегментів ринку), така продукція і раніше затребувана споживачами », – наголошує СОЗТ.

Асоціація підкреслила, що з 2018 року стався різке – утричі – зростання ціни на суцільнокатані колеса «внаслідок дій з боку домінуючих російських виробників, а також введення з їх ініціативи загороджувальних мит на ввезення СКК з України на територію ЄАЕС».

Попри прийняті регулятором рішення, навіть при зниженому попиті ціни на колеса удвічі перевищують рівень початку 2018 року, пише СОЗТ, і «домінуючі на ринку виробники продовжують утримувати необґрунтовано високі ціни».

Оператори просять відкласти рішення про заборону імпорту коліс і лиття до моменту, коли ціни в РФ знизяться.

Україна – основний постачальник залізничних коліс в ЄАЕС, обсяг імпорту склав у 2019 році $270 млн, в січні-жовтні 2020 року – $150 млн. Дія мита припинялося майже на рік, але в липні відновилася, при цьому її термін дії закінчується 21 січня 2021 року.

Нагадаємо: у жовтні російські вагонні оператори звернулися з листом до віцепрем'єра РФ Андрія Бєлоусова з проханням не обмежувати імпорт залізничних коліс з України. Вони назвали ринок виробництва коліс в Росії «олігополією з двома найбільшими виробниками – Evraz Романа Абрамовича і партнерів та Об'єднаною металургійною компанією (ОМК) Анатолія Сєдих, – які займають понад 80% ринку, які навіть при зниженні попиту продовжують диктувати цінові умови ».

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS